בסכנת פיטורים: 115 עובדי מפעל "חרסה" שבנגב הפגינו נגד סגירתו

יום לאחר חופשת הפסח, קיבלו הפועלים מכתב פיטורים ובו נכתב כי המקום מעתיק את פעילותו לטורקיה, ורבים מהם יאבדו את מקום עבודתם. "זה שובר את הלב, אחרי 21 שנים צריך לדאוג לפרנסה אחרת"

זמן צפייה: 01:22

עובדי מפעל "חרסה" הוותיק שבבאר שבע הפגינו הבוקר (שני) מול שערי המפעל. זאת, לאחר שקיבלו אתמול מכתב המודיע כי הייצור במפעל יועבר לטורקיה, ו-115 עובדים יפוטרו. העובדים הפגינו וחסמו לכמה שעות את הכניסה והיציאה מהמקום. אחד מהם סיפר: "אני צריך לדאוג לפרנסה אחרת. הראש שלי שם, זה לא ייאמן, אני בהלם".

עובדי חרסה מפגינים בעקבות ההחלטה על סגירת המפעל
עובדי חרסה מפגינים בעקבות ההחלטה על סגירת המפעל | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

האוצר מעודד ייבוא אוטובוסים מסין; אלפי עובדים בסכנת פיטורים

עשרות אלפי מטיילים והררי פסולת: כך נראה הצפון בעיצומו של החג

חשד לפגע וברח: הולך רגל נפצע קשה מפגיעת רכב בבאר שבע

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190429-0940' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_frm4xtnp' duration='75'']

הנהלת המפעל הודיעה לנציגי ההסתדרות וועד העובדים כי מכתבי הפיטורים יישלחו היום באמצעות שליחים אל 115 בתי העובדים המפוטרים. העובדים טענו כי הבוקר נשכרה חברת אבטחה, שמנעה מהם להיכנס פנימה. אחד מהעובדים סיפר לחדשות 13: "אחרי 21 שנים שאני מגיע לכאן יום יום ועובר דרך הכניסה הזאת, כדי לעבוד ולפרנס את המשפחה שלי בכבוד, אני מגיע ורואה מאבטחים. זה שובר את הלב".

במכתב שקיבלו אתמול העובדים מיו"ר "חרסה" יואב גולן נכתב: "התעדוף שנתנה המדינה לייבוא מוצרים קרמיים על פני תמרוץ התעשייה המקומית, יצרו נחיתות גדולה של המפעל. אף על פי כן, לא אמרנו נואש וקיווינו שנצליח לגשר על הפער. לצערנו הרב, המהלכים לא צלחו. אנו נאלצים לקבל החלטה קשה, להפסיק את הייצור במפעל", גולן אף הבטיח לסייע לעובדים: "אני יודע שאתם משלמים את מלוא המחיר. נעשה כל שביכולתנו לסייע במציאת פתרונות תעסוקה חלופיים".