פסח חורפי: עץ קרס על רכב, החרמון נסגר ופעילויות לחג בוטלו

ברד, גשמים ורוחות עזות נרשמו הבוקר ברחבי הארץ. כבל מתח קרס על כביש 31 באזור ערד, אירועים בוטלו ונחלים נסגרו למבקרים. מפלס הכינרת עלה בסנטימטר וחצי מאז אתמול

זמן צפייה: 02:46

חול המועד של פסח נפתח היום (ראשון) עם מזג אוויר חורפי ברחבי הארץ, שגרם לנזקים בכמה מוקדים ולביטול פעילויות שתוכננו להתקיים לכבוד החג. כביש 31 נחסם לתנועה, עץ קרס על רכב בצפון הארץ, ואתרים רבים נסגרו למבקרים. בתוך כך, נרשמו גשמים רבים ואף ברד שאינו אופייני לעונה.

כבל מתח גבוה נפל באיזור כביש 31 | צילום: דוברות המשטרה

כביש 31 באזור ערד נסגר ממזרח למערב, כתוצאה מכבל מתח גבוה שנפל אל הכביש. המשטרה כיוונה את התנועה וצוות חברת החשמל פועלים לתיקון הליקוי. כמו כן, כתוצאה מהרוחות החזקות עץ קרס על רכב בקריית ים בצפון הארץ, לא היו נפגעים.

בתוך כך, שלושה דייגים נסחפו למרחק של מאות מטרים מחוף הכינרת, לאחר שאיבדו יכולת לשלוט בכלי השייט. כוחות השיטור הימי הוזעקו למקום והדייגים חולצו ללא פגע.

בשל הרוחות עץ קרס על רכב בק. ים, אין נפגעים
בשל הרוחות עץ קרס על רכב בק. ים, אין נפגעים | צילום: צילום איחוד הצלה

לאור ההתקררות והצטברות השלגים, אתר החרמון נסגר. מנכ"ל אתר החרמון אלון פרידמן מסר בתגובה: "שלג כבד יורד החל משעות הבוקר. מדובר בהפתעה גמורה שזה 22 שנים לא הכרנו כמותה. סכנות בטיחותיות לא מאפשרות את פתיחת האתר". נחלים רבים, בהם נחל דרגה, קומראן, אוג ופרת נסגרו למבקרים. כמו כן, בוטלה פעילות ומופע סוסים בהיפודרום בקיסריה עקב המערכת החורפית.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-environment-20190421-1146' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_khr40h10' duration='30'']

אתר החרמון
אתר החרמון | צילום: אתר החרמון

ישראלים ברחבי הארץ תיעדו את הופעתו הנדירה של ברד בתקופה זאת בשנה, כשבצפון הארץ נרשמו משעות הלילה כמויות גשמים רבות: במרום גולן 27 מ"מ, עפולה קצת פחות מחצי מהכמות הזו, זכרון יעקב עם שבעה מ"מ וחיפה עם מ"מ אחד פחות. בתל אביב נרשמו שני מ"מ מי גשמים ובירושלים חמישה.

ברד בפסח במועצה האזורית מרחבים שבצפון הנגב
ברד בפסח במועצה האזורית מרחבים שבצפון הנגב | צילום: דוברות המועצה האזורית מרחבים

על אף הביטולים ואי הנוחות שגרמה לחלק מהישראלים בעקבות הגשם, הוא מבשר טובות לכינרת. מרשות המים נמסר כי מפלס הכנרת עמד הבוקר על 211.425-, עלייה של סנטימטר וחצי אתמול. מתחילת העונה עלה המפלס ב- 3.235 מטר, וחסר 2.625 מטר לכינרת מלאה.