עליה בשיעור החיוביים, עוד מקרי מוטציה הדרום אפריקנית בישראל

8,013 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה, 8.6% מהבדיקות נמצאו חיוביות, כך עולה מהודעת משרד הבריאות. ארבעה חוזרים מאיחוד האמירויות נמצאו חיוביים לווריאנט האפריקני

זמן צפייה: 02:00

הקורונה בישראל: בסוף השבוע נמצאו 8,013 חיוביים לקורונה, כך עולה הערב (שבת) מנתוני משרד הבריאות. סך הכל נבדקו יותר מ-95,000 בני אדם ב-24 השעות האחרונות, שיעור החיוביים במגמת עליה ועומד על 8.6%.

עוד עולה כי מספר החולים הקשים בבתי החולים עומד על 1,082, ירידה קלה מהיממה שקדמה לה, מתוכם 247 מונשמים. עד כה מתו בישראל 3,943 בני אדם. שיעור המתחסנים בישראל הוא עדיין הגבוה בעולם ועומד על 2,027,835 במנה הראשונה ו-205,579 במנה השניה, כאשר ממחר תיפתח האפשרות גם לבני ה-45 ומעלה להתחסן.

מוקדם יותר נמסר ממשרד הבריאות כי ארבעה מקרים של המוטציה הדרום אפריקנית אותרו בישראל, כולם בקרב נוסעים ששבו מאיחוד האמירויות. הארבעה נמצאו חיוביים בבדיקה הראשונה בנמל התעופה בן גוריון, שכללה ריצוף גנטי לאיתור המוטציה. בסך הכל נמצאו בישראל עד כה 12 מקרים של הווריאנט הדרום אפריקני.

בתוך כך מת היום גבר בן 47 עם שאושפז במצב קשה לאחר שנדבק מקורונה, וכשהוא סובל ממחלות רקע רבות בבית החולים "איכילוב" שבת"א. מבית החולים נמסר כי מצבו הידרדר במהלך בשעות הצהריים והוא נזקק להחייאה ומת כעבור מספר שעות.

מתחקיר ראשוני עלה כי צינור ההנשמה שאליו חובר החולה נתלש ממקומו בלי שהצוות זיהה בזמן, אלא רק כעבור מספר דקות. מבית החולים נמסר כי ההנהלה פתחה בתחקיר האירוע ותפיק את המסקנות הנדרשות. עוד נמסר: "נוכח ריבוי התראות בו זמניות בטיפול הנמרץ הצוות שהיה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים הצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר מספר דקות".