הושג מתווה להצלת אל על: חברת התעופה תולאם

במתווה בין המדינה לאל על סוכם כי היא תקבל הלוואה מהמדינה בסך 250 מיליון דולר ותנפיק מניות ב-150 מיליון דולר לציבור. המדינה תתחייב לרכוש את המניות שהציבור לא יקנה, מה שיאפשר הלאמה

זמן צפייה: 01:16

דריקטוריון חברת התעופה אל-על הגיע היום (שני) למתווה עם המדינה במסגרתו החברה תולאם. הצעד מגיע לאחרת חודשים בהם החברה סופגת הפסדים קשים בשל משבר הקורונה וסגירת השמיים, ולאחר שהנהלת החברה הודיעה שתוציא לחל"ת 500 עובדים נוספים.

החברה אימצה את המתווה שהציע משרד האוצר, שקובע שאל על תקבל הלוואה בסך 250 מיליון דולרים בערבות המדינה של 75%, במקביל להנפקת מניות של החברה בגובה 150 מיליון דולרים לציבור הרחב. עוד הוחלט שהמדינה תרכוש את המניות שלא ירכשו על ידי הציבור. המשמעות היא שבמקרה שבו המדינה תחזיק 61% מכלל המניות, החברה תולאם.

מוועד הטייסים נמסר בתגובה למהלך כי "אנו מברכים על ההחלטה האמיצה שקיבל הדירקטוריון הערב, אשר קיבל את ההחלטה המצופה ממנו. כפי שאמרנו עם תחילת המשבר, הפתרון להצלת החברה חייב להיות מבוסס על התחייבות של בעלי מניות אשר יזרימו את ההון הדרוש להפעלת החברה זאת מתוך הבנה כי הפתרון נועד למנוע זריקה של כסף טוב אחרי כסף רע".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ארגון התעופה הבין-לאומי: עיכוב הטיסות מסכן 95 אלף משרות בארץ

טייסי אל-על נגד ההנהלה: "בורחת מאחריות – ומאשימה את העובדים"

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

ביום שישי האחרון ועד הטייסים תקף את הנהלת אל-על, בצל הודעתם כי יוציאו לחל"ת 500 עובדים נוספים, מתוכם 100 טייסים. "כפי שכבר שמענו מהמנכ"ל ביום שלישי, ההנהלה תכננה להפסיק את הפעילות בשל הירידה ברווחיות של הטסת מטענים ובשל התכווצות הפעילות מתחת למסה הקריטית, לטענתו".

"צר לנו שכדרכם בקודש, ההנהלה, הדירקטוריון ובעלי השליטה מצאו עוד הזדמנות להאשים את העובדים ובראשם הטייסים בכדי לברוח מאחריותם, ולהתגונן מפני טענות הלקוחות המעטים שעוד נשארו".

"הצלת החברה חייבת להתבסס על הזרמת הון, ולא על העמסת עוד ועוד הלוואות שכבר היום לא ניתן להחזירן", לשון ההודעה. "לצערנו ברור לכולם שבעלת השליטה הגברת תמר מוזס בורוביץ אינה מסוגלת להזרים את ההון הנדרש, ולכן יש לאפשר לבעלי הון חדשים להזרים כסף לחברה. הלוואות נוספות משמעותן אך ורק הצלת דדי ותמי בורוביץ, תוך הכנסת החברה למצוקה גדולה יותר".

"בעלת החברה חייבת להפסיק לחשוב על עצמה. להתחיל לחשוב על עתיד החברה, עתיד אלפי עובדיה ולקוחותיה", נמסר. "היא חייבת להתחיל לפרוע את חובותיה לנוסעים שבטחו בנו, בכדי שאירוע קלאב מרקט לא ישוב בשנית!".