הסוף לצפיפות ברכבת? כך תיראה המסילה הרביעית בתל אביב

אחרי עיכובים רבים הפרוייקט שעלותו כחמישה מיליארד שקלים יוצא לדרך ויוכל להכפיל את מספר הרכבות לשעה. עם זאת, נסיעת הבכורה מתוכננת רק ל-2026, והעבודות יכללו גם סגירת מסילות

זמן צפייה: 02:21

אין נהג או נוסע במכונית או ברכבת שלא מכירים את הנוף של נתיבי אילון לצד הנחל ולצדם מסילות הרכבת - אחד מעורקי התחבורה הכי עמוסים וצפופים במדינה. אך בקרוב נצטרך להתרגל למראה חדש – אחד ממיזמי התחבורה הגדולים והחשובים ביותר שיוקמו כאן בשנים הקרובות יכלול מסילת רכבת נוספת, רציפים חדשים ותחנות מורחבות ממחלף ההלכה ועד קיבוץ גלויות.

מדובר בסך הכל בתוספת של מסילה אחת, אבל בהתחשב בכך שהקטע הזה הוא היום צוואר בקבוק צר שבו על שלוש מסילות בלבד עוברות כל הרכבות מצפון לדרום - תוספת המסילה הזו הכרחית.

"אנחנו נקטין את הנפח של הנחל, נצר אותו", הסביר צחי גורה, סמנכ"ל תשתיות רכבת בנתיבי ישראל, "ועל הגשר הזה אנחנו נבנה את המסילה הרביעית. נוכל להכפיל את מספר הרכבות לשעה. מדובר פה על פיתרון כולל לצוואר הבקבוק של תל אביב, זה יוריד גם את העומס בכבישים. בשנת 2020 כבר יהיו עבודות בתוך הנחל".

לכתבות נוספות בחדשות 13

רוסו: "אוותר על השיריון – שוקל להתמודד לתפקיד יו"ר העבודה"

פרשת הצוללות: המשטרה ממשיכה לחקור – גבתה עדות מאלוף יוסי פלד

"היא הספיקה לנשק אות": הבעל שאיבד את אשתו לאחר הלידה מספר

רכבת ישראל - ארכיון
רכבת ישראל - ארכיון | צילום: רויטרס

עלות הפרוייקט שמבצעת חברת נתיבי ישאל תעמוד על כחמישה מיליארד שקלים, והוא יכלול גם הסתה של נתיבי נסיעה בחלקים מכביש 1 כדי לפנות מקום למסילה.

אך יש גם בשורות פחות טובות – עד נסיעת הבכורה המתוכננת רק ב-2026, העבודות המורכבות יכללו גם סגירות של המסילה, וכבר היום די ברור שעד שהמסילה הרביעית תיפתח נצטרך כבר חמישית ואולי גם שישית.