חולדאי מעכב תוספת מסילת רכבת: "העבודות יגרמו להצפות נוספות"

פרסום ראשון: ראש עיריית תל אביב שלח מכתב לשר התחבורה ולשר האוצר, והודיע כי לא יוכל להיענות לבקשה להקים את מבנה הגישור לנשיאת המסילה: "יגביר במידה דרמטית את הסיכון להצפת איילון"

זמן צפייה: 00:34

פרסום ראשון: ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלח מכתב לשר האוצר ולשר התחבורה, ובו הודיע כי לא יוכל להיענות לבקשה לבצע תיאום הנדסי לצורך הקמת מבנה גישור לנשיאת מסילת הרכבת הרביעית באיילון. זאת, לדבריו, בשל החשש מהצפות נוספות. כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13.

"לא נוכל להיענות לבקשה", כתב ראש העיר, "נוכח גרירת הרגליים בהקמת מובל הניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון - מהלך שאנשי המקצוע בתחום הניקוז מסכימים כי אין מנוס אלא לקדמו בדחיפות. על אף האמור, הנ"ל לא נכלל כתנאי בשלבי הביצוע בתוכנית המסילה הרביעית באיילון".

הצפה באזור נתיבי איילון בזמן הסערה
הצפה באזור נתיבי איילון בזמן הסערה | צילום: ניסים אתש, יחידת הצילום מחוז תל אביב

לדבריו, הנחת מסילת הרכבת הרביעית צפויה להצר את נחל איילון ב-60% - "דבר שיגביר דרמטית במידה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון. פתרונות הניקוז המוצעים כיום אינם נותנים מענה מספק לסכנת השיטפונות".

עוד התייחס חולדאי לאסון המעלית שהתרחש בעיר לפני כשבועיים: "האירועים המחישו בצורה טראגית את סכנת השיטפונות הניצבת לפתחנו ואת נחיצותו של מובל הניקוז".

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה לפרסום כי "מכתבו של ראש העירייה מדבר בעד עצמו. הקמת מסילת רכבת רביעית באיילון ללא פתרון ניקוז ראוי, כפי שאנשי המקצוע מטעם המדינה עצמם הצביעו, מהווה סכנת הצפה ממשית - לשכונות הדרומיות בתל אביב-יפו, לחיי אדם, לרכוש, ולהשבתת מערכות תחבורה לאומיות בעת הצפה ועליית נחל האיילון על גדותיו".