נמנע אסון: הרכבת נכנסה למסילה הלא נכונה - ופגעה במכלי גז

הרכבת הוכנסה למסלול שבו בוצעו עבודות תשתית. לאחר הפגיעה החלה דליפת גז במקום, שהובילה לפינויו לבי"ח של פקח ששאף גז. 2 עובדים נוספים נפצעו לאור הפינוי המזורז. ברכבת הקימו ועדת בדיקה

זמן צפייה: 02:54

כמעט אסון ברכבת: רכבת שיצאה אמש (ראשון) בסמוך לחצות מתחנת נורדאו בכפר סבא, ובה 25 נוסעים, הוכנסה למסילה שעליה בוצעו עבודות תשתית – ופגעה במכלי גז ששימשו לריתוך. כתוצאה מכך המכלים החלו לדלוף, אך לא התפוצצו. כך עולה מסיכום פנימי של "רכבת ישראל".

מהסיכום עולה כי שני עובדים ששהו במקום פונו במהירות על ידי משגיחי הבטיחות ולא נפגעו מהרכבת, אך נפצעו כתוצאה מהפינוי המזורז ופונו לבית חולים. אחד מהם נחבל ברגלו. עוד עולה כי איש מהנוסעים לא נפגע והם הוחזרו לתחנת כפר סבא נורדאו, שם חיכו להם מוניות שהוזמנו במיוחד לתחנה. מנגד, הפקח שסרק את הרכבת בתום האירוע בניסיון לשלול הימצאות נוסעים נוספים, פונה לבית חולים לאחר ששאף גז. נוסף על כך, כתוצאה מהפגיעה נקרעו צינורות האוויר בתא הנהג.

ברכבת ישראל הוציאו מייל לעובדים, בו נכתב כי מדובר ב"אירוע בטיחות חמור": "אמש התרחש אירוע בטיחות חמור של כניסת רכבת נוסעים למסילה תפוסה בה התקיימו עבודות תשתית", נכתב. "עירנותם של תופס ומשגיח המסילה, כמו גם של מוות העובדים, היא שמנעה אסון גדול. לאור חומרת האירוע הנחה המנכ"ל בפועל על הפסקת כלל העבודות התפעוליות למשך שעה - למעט רכבות הנוסעים - לטובת קיום שיחות בנושא בטיחות בכלל והאירוע החמור בפרט. כמו כן הנחה המנכ"ל על הקמת ועדת בדיקה בראשותו של חוקר התאונות הראשי בחברה".

לכתבות נוספות בנושא:

תיעוד: הרכבת שפגעה בעמוד חשמל והשביתה את קו ירושלים-נתב"ג

השר כץ יקדם חקיקה נגד שביתה ברכבת; הבוקר: שיבושים בקו אשקלון

בשל תקלה ברכבת: כ-120 נוסעים בקו החדש לי-ם נתקעו במשך שעתיים

הנזק שנגרם לקטר כתוצאה מפגיעה במכלי גז
הנזק שנגרם לקטר כתוצאה מפגיעה במכלי גז | צילום: חדשות 13

מבדיקה ראשונית עולה כי האירוע נגרם לאחר שאחד העובדים במקום הכניס את הרכבת למסילה בה בוצעו העבודות במקום לעצור את תנועת הרכבות במסילה - נוהל המתרחש באופן שגרתי. משלא עשה את הנדרש, הרכבת נכנסה היישר למקום העבודות במקום לנסוע על מסילה פתוחה ותקינה.

הנזק שנגרם לקטר כתוצאה מפגיעה במכלי גז
הנזק שנגרם לקטר כתוצאה מפגיעה במכלי גז | צילום: חדשות 13

לזירת האירוע הגיעו חוקר תאונות ומנהלים בכירים בחברה, שהחלו לאסוף ממצאים אשר יועברו לוועדה אותה מינה הבוקר מנכ"ל הרכבת. נוסף על כך, הועברה הנחייה להשאיר את התחנות בקו פתוחות ומאוישות באנשי ביטחון. עוד הנחה המנכ"ל על קיום כנסי בטיחות בימים הקרובים לשם רענון הנחיות הבטיחות.

מרכבת ישראל נמסר: "חברת הרכבת רואה את האירוע בחומרה, תחקור אותו לעומק ותסיק ממנו את המסקנות הנדרשות".