תדירות הקו לי-ם ירדה בשל תקלת קטר; רכבת נעצרה סמוך לאשדוד

שוב עיכובים ושיבושים ברכבת ישראל: הקו לבירה יצא באופן זמני פעם אחת בשעה – במקום פעמיים. תנועת הרכבת מנתיבות לרעננה הופסקה בשל תקלת לחץ אוויר. שיבושים נרשמים באזור

  רכבת ישראל
רכבת ישראל | צילום: ללא קרדיט

רכבת שהייתה אמורה לצאת הבוקר (שלישי) מירושלים לנתב"ג בוטלה בשל תקלה בקטר, ותדירות הרכבות בקו ירדה באופן זמני לרכבת אחת בשעה לכל כיוון – במקום שתיים. במקביל, רכבת נוספת שנסעה מנתיבות לרעננה נעצרה בסמוך לאשדוד בשל תקלת לחץ אוויר. שיבושים נרשמים באזור.

רכבת שיצאה ביום ראשון בסמוך לחצות מתחנת נורדאו בכפר סבא, ובה 25 נוסעים, הוכנסה למסילה שעליה בוצעו עבודות תשתית – ופגעה במיכלי גז ששימשו לריתוך. כתוצאה מכך המיכלים החלו לדלוף, אך לא התפוצצו. כך עולה מסיכום פנימי של "רכבת ישראל".

מהסיכום עולה כי שני עובדים ששהו במקום פונו במהירות על ידי משגיחי הבטיחות ולא נפגעו מהרכבת, אך נפצעו כתוצאה מהפינוי המזורז ופונו לבית חולים. אחד מהם נחבל ברגלו. עוד עולה כי איש מהנוסעים לא נפגע והם הוחזרו לתחנת כפר סבא נורדאו, שם חיכו להם מוניות שהוזמנו במיוחד לתחנה. מנגד, הפקח שסרק את הרכבת בתום האירוע בניסיון לשלול הימצאות נוסעים נוספים, פונה לבית חולים לאחר ששאף גז. נוסף על כך, כתוצאה מהפגיעה נקרעו צינורות האוויר בתא הנהג.

תחנת רכבת
תחנת רכבת | צילום: חדשות עשר

ברכבת ישראל הוציאו מייל לעובדים, בו נכתב כי מדובר ב"אירוע בטיחות חמור": "אמש התרחש אירוע בטיחות חמור של כניסת רכבת נוסעים למסילה תפוסה בה התקיימו עבודות תשתית", נכתב. "עירנותם של תופס ומשגיח המסילה, כמו גם של מוות העובדים, היא שמנעה אסון גדול. לאור חומרת האירוע הנחה המנכ"ל בפועל על הפסקת כלל העבודות התפעוליות למשך שעה - למעט רכבות הנוסעים - לטובת קיום שיחות בנושא בטיחות בכלל והאירוע החמור בפרט. כמו כן הנחה המנכ"ל על הקמת ועדת בדיקה בראשותו של חוקר התאונות הראשי בחברה".

לפני כשבועיים פגעה רכבת ריקה שאמורה הייתה להכין את המסילה בקו נתב"ג-ירושלים לקראת רכבות הנוסעים, באחד מעמודי החשמל. חלקו העליון של הקרון האחורי הוציא ממקומו מחט המחובר לתשתית החשמלית בקו, וגרם להשבתת הקו למשך כמעט יום שלם. אך בזמן שברכבת החלו לנסות ולהתגבר על התקלה, הנוסעים בתחנת נמל התעופה הבינו כי לא יגיעו לעבודה בזמן. "בשל התקלה נאלצנו לסגור את הקו הנמצא בהרצה, עד שיתוקנו מרכיבי החשמול במסילה", הסביר בועז הירש, סמנכ"ל נוסעים ברכבת ישראל.

התקלות הבלתי פוסקות בקו החשמלי לירושלים, מזכירות כמעט על בסיס יומי את העובדה שקו הרכבת לא גמור לחלוטין, ואף לא קרוב להיות גמור, מה שלא הפריע לשר התחבורה ישראל כץ להתעקש על פתיחתו בחודש ספטמבר האחרון. "למרות התקלה המצערת הבוקר, מספר התקלות בקו הולך ויורד בחודשים האחרונים", אמר הירש.