הדרמה על המסילה: דיווחו שנתקעו – אך הרכבת לא עצרה • האזינו

שלושה חיילים נתקעו עם רכבם על המסילה ליד דימונה, כאשר רכבת נוסעים דוהרת לכיוונם. למרות השיחות עם מוקד הביטחון - ההתרעה לא הגיעה לנהג והוא פגע ברכב, שהיה ריק מנוסעים. "הרכבת באה"

זמן צפייה: 04:06

שלושה לוחמי צה"ל שהיו במשימת ניווט נתקעו עם הג'יפ הצבאי על מסילת רכבת שבאזור דימונה בלי יכולת לזוז – בעוד הם רואים שהרכבת מתקרבת לעברם. החיילים התקשרו למוקד המשטרה, שיצרה קשר במהירות עם מוקד הרכבת כדי להתריע – אך היא לא נעצרה.

הדרמה החלה בשעה 18:14 דקות, כאשר הלוחמים, שלא הצליחו לחלץ את הג'יפ, התקשרו למוקד הרכבת, שם ענתה להם תומר – שלא איבדה עשתונות, ניסתה להרגיע את החיילים והנחתה אותם לצאת מהרכב ולהתרחק מהמסילה. אחרי שחילצו את עצמם, הלוחמים הבינו את הסכנה המתקרבת ודאגו לשלומם של הנוסעים ברכבת. "אני צריך פינוי דחוף ושיעצרו את הרכבת, למה עוד שנייה היא מורידה פה רכב צבאי", נשמע החייל.

אחרי שתי דקות, תומר המוקדנית התקשרה למוקד הרכבת, בפעם השנייה, אלא ששם קיבלה את התשובה: "אתם לא נותנים לנו לטפל באירוע. זה לוקח זמן, אפשר בבקשה לעשות את העבודה שלנו?".

פסי הרכבת שעליהם נתקע הג'יפ הצבאי ועליו שלושה לוחמים
פסי הרכבת שעליהם נתקע הג'יפ הצבאי ועליו שלושה לוחמים | צילום: חדשות 13

יותר מארבע דקות חלפו מאז קבלת ההודעה במוקד הביטחון, אך הרכבת המשיכה בנסיעה והתקרבה במהירות לעבר הלוחמים. בהקלטה נשמע החייל צועק שלוש פעמים, "הרכבת באה", כאשר ברקע נשמעת צפירת החירום של הקטר וצעקות של החייל.

כאשר מוקדנית המשטרה התקשרה שוב למוקד הרכבת, היא הייתה צריכה לשכנע אותה שהרכבת אכן פגעה ברכב. על פי הקטלת השיחה, עד לרגע ההתנגדות במוקד הביטחון של רכבת ישראל היו משוכנעים שמדובר ברכבת משא ריקה מאנשים שעומדת להתנגד בג'יפ, ולא ברכבת נוסעים. במזל, האירוע הסתיים ללא נפגעים.

פסי הרכבת שעליהם נתקע הג'יפ הצבאי ועליו שלושה לוחמים
פסי הרכבת שעליהם נתקע הג'יפ הצבאי ועליו שלושה לוחמים | צילום: חדשות 13

חוקרי תאונות הדרכים במרחב נגב במחוז הדרומי חוקרים האם הרכב הצבאי עלה על פסי הרכבת במקום שאינו מיועד לכך, אבל התנהלות אנשי הביטחון ברכבת מעלה לא מעט שאלות: למה הם סירבו לשתף פעולה עם המשטרה, ולמה לא הצליחו במשך יותר מארבע דקות להודיע לנהג הקטר לבלום ולעצור.

מהרכבת נמסר בתגובה: "הרכב המדובר חצה את המסילה במקום אסור. האירוע נמצא עדיין בחקירה".