בהנחיית המשטרה: רכבות בקו נתב"ג-ירושלים נוסעות ריקות למחצה

למרות שהרכבות כוללות 1,000 מקומות ישיבה, רק 400 מורשים לעלות – ומאות נשארים לחכות בתחנה לרכבת הבאה. במשטרה מסבירים כי עדיין לא קיים ציוד הבטיחות הדרוש

זמן צפייה: 02:25

נוסעים שהגיעו בשבוע האחרון לתחנת הרכבת "בנייני האומה" שבירושלים גילו שגם אם קנו כרטיס והיו מקומות ישיבה פנויים רבים – נאסר עליהם לעלות על הרכבת. ברכבת הנוסעת בקו בין ירושלים לנמל התעופה בן גוריון ישנם 1,000 מקומות, אך בימים אלו יורשו 400 נוסעים בלבד לעלות על הרכבת. זאת בשל הגבלות המשטרה, שמסרבת לאפשר תפוסה מלאה של רכבות הקו כל עוד אין ציוד ואמצעים הדרושים להגדלת מספר הנוסעים.

כך נוצר מצב אבסורדי: הירידה ההדרגתית בתקלות והעיכובים בקו החדש העלו את הביקוש לו, ומספר הנוסעים המבקשים לנסוע בו עולה – הרכבות נוסעות כשהן ריקות למחצה. הבעיה הזו עשויה להחמיר כשיורחב מסלול הקו מירושלים עד לתל אביב – מהלך שממשיך להתעכב אף הוא. אם בעיית מכסת הנוסעים לא תיפתר עד תאריך פתיחת הקו המורחב – ב-17 בספטמבר, גם מועד זה עלול להידחות.

ממשטרת ישראל נמסר: "כלל התקציב הנדרש כדי לתת מענה ראוי לאיומים בטחוניים או לאירועי חירום הדורשים הצלת חיים התקבל, והתוכנית מתקדמת בהתאם לסיכומים ובהתאם ללוח הזמנים שנקבע עם רכבת ישראל ומשרד התחבורה".

עוד בחדשות 13:

דחייה בפתיחת קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב

התינוקת הועלתה לקרון – והרכבת נסעה: "הייתה בידיים טובות"

חיבל במחסום, פרץ למסילה – ויידה אבנים על הרכבת • תיעוד

רכבת ישראל
רכבת ישראל (ארכיון) | צילום: ללא קרדיט

ממשרד התחבורה נמסר: "המשרד ורכבת ישראל פועלים במלוא המרץ לפתוח את קו הרכבת המהיר עד לתחנת ההגנה בהקדם האפשרי. במהלך החודש הבא צפויות להתחיל נסיעות הניסיון של הרכבת ואחריהן הנסיעות המסחריות. המשרד פועל בימים אלה להסדיר את סוגיית המגבלה של הנוסעים ברכבת עם כל הגורמים הנוגעים בדבר".

פתיחת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב תיערך מאוחר מהמתוכנן. זאת, חרף הצהרת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לפני כחודש כי הוא ייפתח ב-15 בספטמבר.

למרות דברי סמוטריץ', נסיבות ההרצה לקו, ללא נוסעים, יחלו ב-23 בספטמבר – לאחר הבחירות. רק חודשיים לאחר מכן, בסוף נובמבר, יוכלו הנוסעים ליהנות מהשירות. הבשורות הטובות לנוסעים, הן שבסוף השבוע האחרון בוצע בהצלחה ניסוי במערכת החשמל. נכון להיום, כידוע, הקו פועל בין תחנת ירושלים לתחנת נתב"ג. מאז חניכת הרכבת בירושלים, אירעו תקלות רבות ברכבות ונרשמו שיבושים רבים בזמני הנסיעות.