השר כץ יקדם חקיקה נגד שביתה ברכבת; הבוקר: שיבושים בקו אשקלון

שר התחבורה הודיע כי יעלה בישיבת הממשלה בקשה לחוק שיאסור שביתות בשירותים חיוניים לציבור: "הרכבת אינה רכוש פרטי לקידום אינטרסים אישיים". נוסעים בדרום דיווחו על עומסים כבדים ברציפים

זמן צפייה: 01:43

שר התחבורה ישראל כץ הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו להעלות בישיבת הממשלה היום את בקשתו לכלול חקיקת חוק שיאסור על שביתות בשירותים חיוניים לציבור בהסכמים הקואליציוניים. "הרכבת אינה רכוש פרטי של גילה אדרעי וניסנקורן לקידום אינטרסים אישיים ופוליטיים", כתב כץ.

"השביתות הפראיות והעיצומים שנוקט ועד עובדי הרכבת, תוך פגיעה בנוסעים ובחיילי צה״ל, ומניעת פיתוח והיערכות הרכבת להרחבת פעילותה, וחמור מכך, הגיבוי המתמשך שההסתדרות נותנת להתנהגות פסולה זאת, מחייבים את חקיקת חוק 'בוררות חובה', שימנע שביתות בשרותים החיוניים" אמר השר כ"ץ.

במקביל, הנחה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להקים ועדה מיוחדת שתבדוק את האירועים האחרונים ברכבת ישראל. בר-דוד לשופט בדימוס אמנון סטרשנוב בבקשה שיעמוד בראש הוועדה, וזה קיבל את בקשתו. הוועדה צפויה להתכנס עוד השבוע ולהגיש את מסקנותיה והמלצותיה לבר-דוד לאחר חג הפסח.

לעוד כתבות בנושא:

יו"ר ועד עובדי הרכבת: "לא הנחנו את העובדים להיעדר מעבודתם"

תנועת הרכבות התחדשה; ועד העובדים: "מכפישים אותנו"

תנועת הרכבות בכל הארץ הופסקה: "צעד פראי ובלתי חוקי"

רכבת ישראל
רכבת ישראל (ארכיון) | צילום: ללא קרדיט

"ניסיונו של ועד העובדים להחזיר את הרכבת לעידן האחיזה בשאלטר והשביתות הפראיות לא יצלח", הוסיף שר התחבורה. "הרכבת שייכת לציבור ונעשה הכול כדי להחזירה לפעילות למען הציבור".

בתוך כך, עומסים כבדים נרשמו הבוקר בתחנת הרכבת באשקלון. נוסעים דיווחו כי העיכובים בקו לתל אביב נמשכו כשעה וחצי, כאשר במשך הזמן הזה בוטלו ארבע רכבות. בד בבד, גם נוסעים בתחנת יבנה מערב התלוננו על ביטול קווים. מהנהלת הרכבת נמסר כי מלבד קו רכבת אחד שהסתיים באשקלון, לא נרשמו אירועים בולטים.

כזכור, ביום שישי נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות כאשר שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, הודיעו שלא יוכלו לעבוד בשל מחלה. בהנהלת הרכבת הודיעו כי בשל העובדה שמדובר במחצית הפקדים בחברה, תנועת הרכבות תיעצר לחלוטין.

בהנהלת הרכבת הגדירו את הודעת הפקדים "צעד ארגוני פראי ובלתי חוקי", ואמרו כי מדובר ב"נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם". עוד הוסיפו כי בשל העובדה שבכל החברה מועסקים 21 פקדים שחלקם סיימו משמרת לילה, ואחרים מסרבים להגיע לעבודתם מחוץ למשמרת הקבועה – אין אפשרות להפעיל את הרכבות.

רציף של רכבת ישראל
רציף של רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל

היום, ועד עובדי הרכבת הגיב למכתב ההנהלה ואמר כי מדובר באיבוד עשתונות מוחלט. "ועד העובדים לא הנחה אף עובד שלא להגיע לעבודה ובוודאי שלא פעל לפגיעה בתנועת הרכבות", נטען. "הנהלת הרכבת לא מצליחה לנהל את הרכבת אז היא מטילה את הרפש על יו"ר הוועד ועל העובדים". עוד הוסיף הוועד כי נשקלת בימים אלו הגשת תביעת דיבה נגד "פרסומי השקר" של ההנהלה.

כאמור, באותו בוקר נרשמו שוב שיבושים בתנועת הרכבות כאשר שמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, הודיעו שלא יוכלו לעבוד בשל מחלה. בהנהלת הרכבת הודיעו כי בשל העובדה שמדובר במחצית הפקדים בחברה, תנועת הרכבות תיעצר לחלוטין.

בהנהלת הרכבת הגדירו את הודעת הפקדים "צעד ארגוני פראי ובלתי חוקי", וכי מדובר ב"נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם". עוד הוסיפו כי בשל העובדה שבכל החברה מועסקים 21 פקדים שחלקם סיימו משמרת לילה, ואחרים מסרבים להגיע לעבודתם מחוץ למשמרת הקבועה – אין אפשרות להפעיל את הרכבות.

"בשל כך, ומסיבות בטיחותיות אשר אינן מאפשרות הפעלת תנועת הרכבות עם פחות מ-4 פקדים. במשמרת, נאלצת הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, בהתאם לנהלי הבטיחות, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00", נמסר מהנהלת הרכבת, "זאת - עד להודעה חדשה".