"הכה באגרופים ובעט": כך נראים מפגשי פקחי החניה עם הנקנסים

עדי רווח, שעובדת בעיריית ראשל"צ זה עשור, כבר חוותה הכול - והיא לא לבד. אזרחים רבים מפעילים נגדם אלימות, שלעיתים אף מביאה אותם עד לאשפוז. "אל תדאגי נשמה, במוצאי שבת אתקשר אלייך"

זמן צפייה: 03:51

המפגש היום-יומי של פקחי החניה עם האזרחים מגיעים לעיתים לטונים צורמים. עדי רווח עובדת כבר 10 שנים בתור פקחית בראשון לציון. היא ראתה, שמעה וחוותה הכול – עד כדי אלימות שאזרח הפעיל נגדה, שהביאה אותה לבית החולים. "רשמתי דוח של מאה שקלים. ברגע שהסתובבתי, הוא משך אותי מהחולצה, נתן לי אגרופים, בעיטות. יצאתי עם חבלות בכל צד שמאל של הגוף, צלע שבורה. הייתי ארבעה חודשים בבית".

זאת לא הייתה הפעם היחידה שבה ספגה רווח אלימות מצד מקבלי הדוח. "לפני כמה ימים ניגש אליי אדם, שאל אותי 'מה השם שלך?', ואז אמר, 'אל תדאגי נשמה, במוצאי שבת אתקשר אלייך'", סיפרה.

עדי רווח, פקחית בראשון לציון
עדי רווח, פקחית בראשון לציון | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מקלל ומכה באגרופים: תיעוד – נוסע תוקף נהג במהלך הנסיעה

ניסוי הנהיגה הגדול: כך שיחת טלפון משפיעה על הריכוז שלנו

ניסוי הנהיגה הגדול: מי נוהג טוב יותר – נשים או גברים?

תיעוד: אדם תוקף פקחית בירושלים
תיעוד: אדם תוקף פקחית בירושלים | צילום: החדשות 13

מקרים כאלה קורים בכל הארץ. בתיעוד, ניתן לראות אדם שתוקף פקחית חניה בירושלים באלימות קשה. הוא צולם כשהוא מרים את ידו עליה ולאחר מכן צועק עליה: "עכשיו אני הולך למשטרה, לראות איך את עובדת". הוא לא נענש באופן משמעותי על התקיפה הזאת.

בעיריית ראשון לציון החליטו לעשות מעשה, ולנסות להשיב את הביטחון במרחב הציבור עבור תושבי העיר. העירייה מיקמה לא פחות מ-1,400 מצלמות ברחבי העיר, שמעבירות בזמן אמת את התשדורות אל מרכז הבקרה העירוני, 24 שעות ביממה. במקום נמצאות תצפיתניות, שבוחנות את המקומות הומי האדם בעיר במהלך היום. בבקרים הן צופות בגני ילדים, בהמשך במרכזים המסחריים ובערב, במקומות בילוי. "זה עוד בטחון עירוני שאנחנו מעניקים לתושבים שלנו", אומר רז קינסטליך, ראש העיר.

לאור מקרי האלימות הרבים, בפיקוח העירוני מצפים שבתי המשפט יעלו את רף הענישה נגד אזרחים שמפעילים אלימות כלפי פקחים, אותם משרתי ציבור ששומרים על הסדר הציבורי, עבור כל התושבים.