עקב העלייה בתחלואה: טיסות ממדינות אדומות ינחתו בטרמינל 1

שרת התחבורה מיכאלי הורתה להפנות את הבאים ארצה ממדינות אדומות כמו סיישל, צ'ילה וגאורגיה לטרמינל חלופי, על מנת לצמצם עד כמה שניתן אפשרות להדבקה בנגיף. "צעד הכרחי" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 06:26

החל מהשעות הקרובות, טיסות ממדינות אדומות יופרדו מטיסות שמגיעות ממדינות ירוקות וינחתו בטרמינל 1 - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13. מי שקיבלה את ההחלטה להפנות את הנוחתים ארצה לטרמינל חלופי היא שרת התחבורה מרב מיכאלי, שהסבירה כי המטרה היא להפריד עד כמה שניתן בין הבאים "כדי לצמצם אפשרות להדבקה", לשון ההודעה.

בנוסף להפרדה, שבאה ברקע ההתפרצות המחודשת של הקורונה כפי שנרשמה בימים האחרונים בכמה מוקדים ברחבי הארץ, השאטלים בתוך נמל התעופה יתוגברו כדי להפחית את הצפיפות אף יותר. כיום, המדינות שמוגדרות "אדומות" הן: איחוד האמירויות, סיישל, צ'ילה, קוסטה ריקה וגאורגיה. במקביל, דרום אפריקה, הודו, רוסיה ומקסיקו הינן מדינות אסורות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אתה צריך אשפוז": עימות בוועדה המסדרת בין אמסלם לטופורובסקי

לפיד חנך את השגרירות באמירויות: "רגע היסטורי – מודה לנתניהו"

בנט: "זן הקורונה החדש עלול לפגוע גם בילדים – צאו להתחסן"

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

ההחלטה של מיכאלי גובשה יחד עם גורמי המקצוע בנתב"ג ובתיאום עם ראש הממשלה, שר הבריאות ושר האוצר. ההפרדה תאפשר לנוחתים לעבור את כל שרשרת הכניסה לארץ - נחיתה, בדיקת PCR, ביקורת דרכונים, כבודה, מכס ונסיעה הביתה בצורה מבודלת משאר הנוחתים. "צעדים אלה הכרחיים לשמירה על בריאות הציבור".

במקביל לצעדים שננקטו בנמל התעופה, בקרי הגבול של רשות האוכלוסין ממשיכים לאכוף בצורה מחמירה את ההנחיות, וכבר הערב עיכבו עשרות נוסעים שתכננו לטוס לרוסיה - או כאלה שבאו משם, אשר עשו זאת ללא אישור של ועדת חריגים. רוסיה, כאמור, מוגדרת מדינה אסורה ורק מי שמקבל אישור מיוחד יכול להגיע אליה. אותם נוסעים שהפרו את ההנחיות, קיבלו קנס בסך 5,000 שקלים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי
שרת התחבורה מרב מיכאלי | צילום: רויטרס

בתחילת השבוע, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי האלוף במילואים רוני נומה ימונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג. בדבריו, התייחס בנט לעלייה בתחלואה כפי שנרשמה בימים האחרונים, ואמר: "הגישה שלנו פשוטה - מקסימום הגנה על אזרחי ישראל עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק. מסכות במקום הגבלות, חיסונים במקום סגרים".

בנט הסביר כי נומה קיבל את התפקיד משום ש"עשה עבודה יוצאת מהכלל בבני ברק ועם הציבור החרדי. האחריות תהיה טיפול עכשיו - אבל גם בהסתכלות כלפי העתיד. שכן, לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, עוד שנה, או עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון".