"מקווה שאת חגי תשרי נבלה ביוון": כך ייראה נתב"ג אחרי הקורונה

בכל הדיונים על אסטרטגיית היציאה מההסגר, די ברור שנמל התעופה בן גוריון יהיה בין האחרונים במשק שיחזור לפעילות רגילה. מתי נחזור לטוס ואיך ייראו החופשות? • "השמיים ביום שאחרי", פרק א'

זמן צפייה: 08:52

מגפת הקורונה: אף אחד לא חזה את הקורונה ואף אחד לא באמת יודע מתי נחזור למספרים של פעם. 4.5 מיליארד אנשים היו אמורים לטוס השנה בעולם, אלא ש-98% אחוזים מהנתיבים האוויריים היום תחת הגבלות חמורות מאוד.

בנמל התעופה בן גוריון היו אמורים לסיים את 2020 עם 27 מיליון נוסעים, וכעת התחזיות מדברות על פחות מ-7 מיליון נוסעים. מספר כזה היה לאחרונה בנתב"ג בשנת 2003. כמעט בבת אחת חזרנו אחורה 17 שנים. מתי העולם יחזור לטוס? האופטימים מדברים על עוד שישה או תשעה חודשים, ואילו הפסימים על שנה או שנה וחצי. כך או כך, תעשיית התעופה תשתנה לנצח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"שיחזרו אחרי הקורונה": העימות בישיבת הממשלה על הטיסות מחו"ל

תיעוד: יהודים שמתו בחו"ל מקורונה מובאים לקבורה בישראל

שיפור במצב בן ה-22 שחלה בקורונה – חזר להכרה מלאה

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: חדשות 13

אי אפשר היה לצפות את עומק המשבר. אף אחד לא האמין שנמל התעופה בן גוריון, שידע ימי צפיפות אדירה, יאבד תוך חודש וחצי יותר מתשעה מיליון נוסעים. הפסדים בינתיים של שני מיליארד, שלוש מאות מיליון שקלים שמשפיעים על פרנסה של 180 אלף משפחות ישראליות. כעת נותר להסתכל על החנויות הסגורות, על דוכני הצ'ק אין הנעולים, על הטרמינל השומם ולשאול איך ייראו השמיים ביום שאחרי בעולם כולו.

באולם הנכנסים אף אחד לא נכנס. תמונות הציים המושבתים לא משאירות מקום לספק. כבר בסוף מארס יותר מ-10,500 מטוסים קורקעו והועמדו ב"האב", בנמל הבית של החברה. לא ברור מתי נוסעים שוב ייכנסו אליהם. שני מיליון טיסות כבר בוטלו ברחבי העולם וההפסדים בינתיים עומדים על יותר מרבע טריליון דולר, כל כך שונה ממה שהכרנו.

פנים המטוס
פנים המטוס | צילום: חדשות 13

"הצורך הבסיסי לצאת לראות עולם ולהריח - את זה עדיין לא פיתחו באינטרנט ולא פיתחו ב'זום' ולכן הצורך הזה יהיה קיים", אמר עמוס שפירא, לשעבר מנכ"ל אל-על, והוסיף כי לדעתו "תעשיית התיירות לטווח הארוך, תתאושש".

מתי נחזור לטוס? איך ייראו הטיסות? לאן נוכל לטוס? כמה נשלם? אלו ארבעת הקושיות של ענף התעופה היום. "הפעילות בתוך ישראל תתחיל איפשהו באזור הקיץ, לאילת", אמר מנכ"ל קבוצת ארקיע ניר דגן, "את חגי תשרי אני כבר מקווה שעם ישראל יבלה קצת גם באגן הים התיכון המזרחי. איי יוון".