תופעה מסוכנת: הנהגים שמורידים נוסעים בשולי כביש 6 • תיעוד

עצירה בצד הדרך בכביש מהיר כדי להוריד נוסעים היא לא רק לא חוקית - אלא מסכנת את משתמשי הדרך האחרים. ההשתלבות חזרה בתנועה - עלולה להיגמר באסון. במשטרה מנסים להגביר אכיפה ולהחמיר קנסות

זמן צפייה: 02:02

אם נסעתם לאחרונה בכביש 6 יתכן שנתקלתם בתופעה המסוכנת הזו – רכב עוצר במפתיע בשוליים, מוריד נוסע אחד או כמה, בדרך כלל פועלים או שוהים בלתי חוקיים, ומנסה להשתלב חזרה בכביש המהיר. הסיטואציה הזאת חוזרת על עצמה לאחרונה שוב ושוב, לעתים אלה מכוניות פרטיות לעיתים גם אוטובוסים.

בתיעוד של התופעה המסוכנת מכביש 6 נראית מכונית עוצרת בניגוד לחוק בשוליים כדי להוריד נוסע, שמדלג מיד אל מעבר למעקה הבטיחות. ניסיון ההשתלבות של הנהג בחזרה בכביש העמוס, נגמר בהתנגשות צידית עם משאית אחרת - שלמרבה המזל בשל המהירות האיטית יחסית נגרם נזק רק למכוניות.

לכתבות נוספות בנושא >>

תהל מעול בת ה-17 נהרגה בתאונה באשקלון: "הייתה מלאה באהבה"

2 צעירים כבני 20 נהרגו בתאונת דרכים סמוך לערד

הקטל בכבישים: איש קבע נהרג בתאונה חזיתית בסמוך לכינרת

התנגשות בין משאית לרכב שמנסה להשתלב
התנגשות בין משאית לרכב שמנסה להשתלב

"כביש 6 הוא מאוד קרוב לשטחים, מהם מגיעים הפועלים", ציין רפ"ק אבי רז, סגן מפקד ימ"ר אגף התנועה. "במקום שיאספו על ידי אותם מסיעים במחלפים השונים בצורה בטוחה, הם מעדיפים לחסוך את הזמן ולעצור בשול הדרך. מאחר שמדובר בכביש שהנסיעה בו מהירה מאוד, העצירה שם גורמת לכך שנהגים סוטים לכיוון הרכב שעצר. בשנת 2018 חמישה בני אדם נהרגו כתוצאה ישירה מאותה עצירה מסכנת חיים. עצם העצירה הזו היא ממש מסכנת חיים".

התופעה הזו לאורך כביש 6 קיימת כבר כמה שנים. לאחרונה, הנחה ראש אגף התנועה במשטרה ניצב אבי אדרי להגביר את האכיפה וההרתעה באמצעות ניידות סמויות ומתן דוחות לנהגים - קנס של 250 שקלים ושש נקודות על הפרעה לתנועה, ו-500 שקלים על העלאה והורדה של נוסעים. בכל הארץ נהגים רבים עדיין לא הפנימו את הסכנה שבעצירה בשוליים, ובמשטרה שואפים להחמיר את הקנסות.