בין מחלקת העסקים לתא הטייס: בלוגר התעופה המוביל נחת בישראל

לאחר שצבר מאות אלפי עוקבים, הפך סאם צ'וי האוסטרלי לאורח הכבוד של חברות תעופה מובילות בעולם. לכבוד סיבוב הפרידה ממטוס הג'מבו 747 הוזמן צ'וי לארץ, וסיפר: "מחכה למחיאות הכפיים בנחיתה"

זמן צפייה: 02:42

כך נראים החיים של סאם צ'וי: מחלקות ראשונות, בילוי בתא הטייס וביקור בטרקליני הנוסעים הכי נחשבים בעולם. צ'וי, אוסטרלי ממוצא סיני, הפך בשנים האחרונות לבלוגר התעופה המוביל בעולם. הוא התחיל כנוסע רגיל בטיסות שונות וכשצבר מאות אלפי עוקבים הפך להיות אורח כבוד בחברות המובילות בעולם באירועי השיא שלהן. הוא מעניק ציונים לארוחות, למקום לרגליים, לאדיבות הצוות ויודע גם לתת כמה עצות כיצד להגיע למחלקות המיוחדות במחירים טובים יחסית.

צ'וי הגיע לארץ כאורח של אל על כחלק מסיבוב הפרידה של מטוס הג'מבו 747, שמסיים כמעט 40 שנות שירות, ויורד מהמסלול לטובת המטוסים החדשים יותר מדגם דרימליינר 787. לרגל המאורע, הבלוגר זכה להיכרות ראשונה עם החברה הישראלית והנוסעים הישראלים. "הם שאלו אותי 'מהיכן אתה מגיע?, מה אתה עושה?'", סיפר צ'וי, "כך שיצרתי קשר עם הנוסעים הישראלים. למען האמת, הרגשתי שמחה רבה במהלך הטיסה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כבל בחקירתו: קיבלתי הצעה מישראל היום – כדי שאוותר על החוק

אחרי שבועות של שקט: רקטה שוגרה לשטח ישראל; צה"ל תקף ברצועה

גנץ: "המתקפה נגד מערכת המשפט – מעלה חשש שפני נתניהו לבחירות"

סאם צ'וי, בלוגר תעופה בריאיון לחדשות 13
סאם צ'וי, בלוגר תעופה בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

החוויות שלו מביקורים בשדה שונות כנראה משל רובנו, אלא אם גם אתם זוכים לגילוח, צחצוח, מקלחת וישיבה בחלוק אמבטיה במטוס. למרות שכשאורח כמוהו מגיע לביקור יש מעט מה להציע לו – הרי מדובר באדם שכבר טס בתא המיוחד של האמרייטס, לציבור הישראלי יש עדיין אלמנט אחד להציג בפני מי שכבר ראה כמעט הכול בעולם התעופה: מחיאות הכפיים המסורתיות בסוף הנחיתה. "אני חושב שכולם ימחאו כפיים בחוזקה", אמר צ'וי, "מדובר בתשואות למלכת השמיים - ה-747, כך שאני בטוח שהתשואות תהיינה רמות אף יותר".

סאם צ'וי, בלוגר תעופה, במטוס
סאם צ'וי, בלוגר תעופה, במטוס | צילום: חדשות 13