עוקף על קו הפרדה רצוף – וכמעט מתנגש באוטובוס: תיעוד מכביש 90

צעיר בן 22 צולם כשהוא סוטה לנתיב הנגדי במהירות מופרזת, בכביש שגבה את חייהם של רבים בשנים האחרונות. המשטרה איתרה אותו – ורישיונו נפסל ל-30 יום

זמן צפייה: 00:23

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: רישיונו של צעיר בן 22 מצפון הארץ נשלל ל-30 יום, בעקבות תיעוד שבו נראה נוהג בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק בכביש 90. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות את רכבו של הצעיר עוקף רכב אחר על קו הפרדה רצוף במהירות מופרזת - וכמעט מתנגש באוטובוס שנסע בכיוון הנגדי. המשטרה איתרה את הצעיר, עיכבה אותו לחקירה בסיומה, כאמור, נשלל רישיונו לחודש.

תאונות הדרכים בכביש 90 גובה בממוצע את חייו של אדם אחד בכל חודש. בחודש נובמבר נהרג נחשון גרוס בן ה-45 בתאונה בין שני כלי רכב פרטיים כשחזר מאזכרה לאחיו, שגם נהרג בתאונת דרכים לפני 17 שנים. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי, אך נאלץ לקבוע את מותו במקום. בנוסף על כך, גבר בן 82 נפצע קשה ובת 73 נפצע בינוני עד קשה. הם פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

עוד בחדשות 13:

פוגע בהולך רגל – ונמלט: תיעוד מתאונת הפגע וברח בשפרעם

התאונה ליד נתב"ג: האוטובוס נמצא תקין בבדיקה – לפני כשבוע

זירת התאונה בכביש 90, בין צומת מנוחה לצומת קטורה, בהתנגשות חזיתית בין 2 כלי רכב פרטיים
זירת התאונה בכביש 90, בין צומת מנוחה לצומת קטורה, בהתנגשות חזיתית בין 2 כלי רכב פרטיים | צילום: נדב אילון ואורן מורגן

לפני כחצי שנה נהרגה אישה כבת 30 בתאונת דרכים חזיתית בין רכב פרטי למשאית, בכביש 90 בסמוך לצומת מצדה. צוותי מד"א הגיעו לזירת התאונה, חילצו את הנהגת מרכבה כשהיא ללא סימני חיים וקבעו את מותה. נהג המשאית נפצע קל ופונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. כביש 90 נחסם לתנועה בסמוך לצומת בשני הכיוונים.

בחודש יוני נהרגו האחיות שיראל אסתר בת השמונה ומילה שרה בת הארבע ממשפחת בן סימון, בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 90. זאת, פחות משנה לאחר שעלו עם משפחתן לישראל. הורי הילדות, שנפצעו בתאונה, לא השתתפו בהלוויה.

זירת תאונת הדרכים בערבה | צילום: דוברות כבאות והצלה נגב מזרחי

במשטרת ישראל נבדק אם השתיים היו חגורות רק בחלק התחתון של הגוף - ועפו קדימה כתוצאה מההתנגשות. מחקירה ראשונית עלה כי הרכב שבו נסעה המשפחה לכיוון אילת, יצא על פי החשד לעקיפה - שממנה לא הצליח לחזור. המשפחה שעלתה לאחרונה מצרפת כאמור, עשתה את דרכה מתל אביב לחופשה באילת, וקצת אחרי השעה 12 בצהריים התנגשה חזיתית ברכב שהגיע ממול מסיבה שעדיין אינה ברורה.

בחודש פברואר נדרסה למוות סמלת לין לבקוב, לוחמת בגדוד "לביאי הבקעה" בת 19, בכביש 90 בסמוך לצומת בית הערבה. צוות מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניק לה טיפול רפואי לצעירה, אך נאלץ לקבוע את מותה. הנהג הפוגע עוכב לחקירה.