המס על הפקק: האם בקרוב נשלם יותר בשעות העומס בכבישים?

במשרד האוצר בוחנים לאחרונה אפשרויות שונות להפחתת מספר הרכבים על הכביש, בהן הטלת אגרת גודש בכניסה לערים. בין היתר תוזיל שינוי שיטת המיסוי את השימוש ברכב לתושבי הפריפריה

זמן צפייה: 01:43

במשרד האוצר בוחנים לאחרונה אפשרויות שונות על מנת לטפל במכת הפקקים במדינה, בהן הטלת מס על נהגים שנוסעים בשעות עמוסות ואגרת גודש בכניסה רכבים למרכזי ערים.

כיום, הנהגים משלמים את אותו מס על שימוש במכוניות פרטיות, אגרות, דלק ועוד. כעת, באוצר חושבים על שינוי שיטת המיסוי, שבין היתר יוזיל את השימוש ברכב למי שנוסע בפריפריה.

כביש 6
כביש 6 | צילום: חדשות 13

אותן אפשרויות לא מונחות על השולחן מהיום, אך ההתפתחויות החדשות מגיעות בעקבות הרצון של הדרג המקצועי לגבש במהירות הצעה, כבר בשבועות הקרובים, כדי להציגה בפני הממשלה החדשה שתקום. נוסף לכך, לאחרונה המשרד קיבל רוח גבית מפתיעה מכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפני שבועיים נתן אמירה, מנוגדת לחלוטין לעמדתו של שר התחבורה ישראל כץ, על כך שהוא מוכן לשקול רגולציה כזו.

ממשרד ראש הממשלה מסרו כי שטרם התקיים דיון מקצועי בנושא וכי הדברים ייבחנו. סמנכ"לית לובי 99, מירב דוד, מסרה כי נוסף לאגרת הגודש, שתשנה את הרכב המס ולא תעלה אותו, התוכנית גם צריכה לכלול תוספת של מיליארד שקלים לפחות לתחבורה הציבורית".

ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה כץ חונכים את הקו המהיר
ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה כץ חונכים את הקו המהיר | צילום: ששון תירם