בדיקת חדשות 13: איפה הניידות שאמורות לאכוף את עבירות התנועה?

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: כתבי חדשות 13 נסעו בכבישים שגבו קורבנות רבים השנה בצפון, במרכז ובדרום, וחיפשו את אמצעי האכיפה שאמורים להרתיע מפני נהיגה פרועה ומסוכנת

זמן צפייה: 03:35

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: בצל העלייה בתאונות הדרכים הקטלניות, ובעקבות תלונות הגולשים על היעדר האכיפה, יצאו כתבי חדשות 13 לכבישים וחיפשו את ניידות משטרת התנועה שאמורות להרתיע מפני נהיגה פרועה ומסוכנת.

בדרום הארץ נבחן כביש 232, הנחשב לאחד המסוכנים באזור, בין השאר בשל מאות המשאיות שעולות עליו מדי יום בדרך למעבר כרם שלום. במהלך הנסיעה מכרם שלום ועד צומת סעד, בשני הכיוונים, לא אותרה אף ניידת משטרה.

עוד בחדשות 13:

הקטל בכבישים: נער בן 17 נהרג בהתהפכות טרקטורון בצפון הארץ

תאונה קטלנית בגולן: בת 40 נהרגה; בת 11 במצב אנוש

הרוג כמעט בכל יום: כך נראתה השנה הקשה בדרכים | צפו בסרטון

שוטרי משטרת התנועה
שוטרי משטרת התנועה | צילום: חדשות 13

המצב בצפון הארץ היה עגום באופן דומה: בכביש 65, שגבה בעשור האחרון את חייהם של 47 בני אדם, לא נצפתה אף ניידת, ובשתי נסיעות מירושלים לגבעתיים אותרה רק ניידת אחת סמויה.

במשטרה מפעילים כיום לא מעט אמצעים סמויים לאכיפה, כמו ניידות ללא סימון משטרתי, רחפנים ומצלמות דרך. לפי אגף התנועה עלה מספר הדוחות השנה מ-412 אלף ל-508 אלף – גידול של 23% מהשנה שעברה. גם מספר ניידות התנועה גדל בשנים האחרונות, אך עדיין לא הגיע ל-450 הניידות שלהם התחייבה הממשלה כבר לפני 15 שנה.