השרה רגב: שוקלים לאפשר הגעה ממדינות אדומות גם בלי בידוד

שרת התחבורה אמרה לחדשות 13 כי ביקשה לבחון את קיצור הבידוד לשבים ממדינות עם תחלואה גבוהה, או לאפשר יציאה ממנו אחרי בדיקה שלילית. "עושים הכול כדי שתהיה טיסה ישירה לאבו דאבי בהקדם"

זמן צפייה: 06:55

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה הערב (שני) בריאיון לחדשות 13 לפתיחת השמיים ואמרה כי ביקשה לקיים דיון כדי לבחון אפשרות של קיצור הבידוד לשבים ממדינות אדומות, או אף ביטולו לחלוטין למי שיציג בדיקת קורונה שלילית.

"פתחנו את השמיים במציאות מאוד לא פשוטה, עם הרבה מתנגדים, כאשר אנחנו מדינה עם תחלואה גבוהה", אמרה רגב. "זה שיש מדינות ירוקות שמקבלות אותנו זה הישג. הייתי רוצה לראות יותר מדינות, אבל בסופו של יום מדינות ירוקות לא מקבלות אזרחים ממדינות אדומות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תילחם בלבנון, סוריה או עזה: צה"ל מקים אוגדה רב זירתית

נתניהו בנתב"ג: "עובדים על טיסות ישירות לאמירויות מעל סעודיה"

עוד חדשות רעות לכלכלה: שיעור האבטלה עלה ל-12.4% בסוף יולי

השרה מירי רגב
השרה מירי רגב | צילום: חדשות 13

שרת התחבורה התייחסה גם להשלכות ההסכם עם איחוד האמירויות על ענף התעופה ואמרה כי "אנחנו עושים הכול כדי שתהיה ישירה טיסה לאבו דאבי כמה שיותר מהר. שוחתי עם ראש המל"ל ומנכ"ל משרדי, הנחיתי אותם לבצע את כל הפעילות הנדרשת כדי שיהיה נתיב אוויר מעל סעודיה".

"אנו פועלים כדי שהסעודים יאפשרו גם למטוסים ישראלים לטוס מעל סעודיה", הבהירה רגב, והוסיפה: "נאפשר ביקורים של אזרחי האמירויות לאל-אקצא, תהיה פה תיירות גדולה. יש פה הזדמנויות אדירות, כולל להורדת יוקר מחייה".

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

אתמול, כאמור, לאחר חודשים ארוכים שנמל התעופה בן גוריון הושבת מעשית, מתווה השמיים הפתוחים נכנס לתוקף, כך שהשבים ממדינות שהוגדרו ירוקות לא מחויבים בבידוד כשהם מגיעים לישראל.

המהלך אומנם פתח תקווה לפעילות מוגברת בנתב"ג, אך עד כה הישראלים לא ששים לצאת לחופשה בחו"ל למדינות שמקבלות אותם, תחת מגבלות. הטסים לבולגריה יחויבו להציג בדיקה עדכנית שערכו ב-72 השעות שלפני הטיסה, והטסים לקרואטיה בבדיקה שנערכה עד 48 שעות טרם ההמראה. יוון תכניס 600 ישראלים בכל זמן נתון, לארבעה יעדים בלבד, סלוניקי, אתונה, קורפו וכרתים, ותחייב בדיקת קורונה גם בשדה התעופה המקומי.