הישראלים טסים בהמוניהם: 500 טיסות ייצאו בכל יום במהלך הקיץ

עם תחילת החופש הגדול, צפויות מאות טיסות מדי יום ליעדים כמו צרפת, איטליה, יוון ועוד • למרות שתי ההתרסקויות הקשות בחצי השנה האחרונה, הישראלים לא חוששים: "יהיה בסדר"

זמן צפייה: 07:10

עם תחילתו של החופש הגדול, ישראלים רבים החלו לפקוד את נמל התעופה בן גוריון כדי לטוס למגוון חופשות בחו"ל. במהלך 80 הימים של חופשת הקיץ צפויות 500 טיסות ביום, מתוכן 24 ימים שבהן יהיו בכל יום 600 טיסות. היעדים הבולטים של הישראלים הם צרפת, איטליה, אנגליה, יוון, ספרד וארה"ב. טיסות רבות יגיעו גם לטורקיה ורוסיה, שמשמשות כתחנות מעבר ליעדים נוספים ברחבי העולם. גל הטיסות מגיע ברקע שתי התרסקויות מטוסים קשות בחצי השנה האחרונה.

דגם "737 מקס" של חברת התעופה בואינג היה אמור לעמוד בחזית הטכנולוגית של החברה, אלא ששתי התרסקויות של הדגם החדש, שגבו את חייהם של כ-350 בני אדם, שינו לחברת הענק את התוכניות. למרות שבואינג ניסו להרחיק מעצמם את האש, בזו אחר זו חברות תעופה הודיעו כי הן מקרקעות את מטוסי ה-"מקס" החדשים שלהן. כאמור, הישראלים מצדם לא חוששים, ומזמינים טיסות לחו"ל כרגיל.

עומסים בנתב''ג

כעת, עובדת החברה על הדור החדש של ה-"מקס", שיחזור למסלולי ההמראה בעתיד. "בדגם הבא יהיה מנוע חדש שיוריד את צריכת הדלק ב-15%. ישנם תאי אכסון גדולים, אני יודע שזה חשוב בישראל. יוכלו להביא יותר מזוודות למטוס", הסביר עובד בחברת בואינג.

"שמעתי על ההתרסקות, אני מקווה שהדגם שאנחנו טסים בו הוא לא מהדגם הזה, ואני מאמין שיהיה בסדר", סיפר אחד הנוסעים בנתב"ג. "זה מפחיד ולא נעים, אבל מקווים שבעזרת השם לנו זה לא יקרה", סיפרה נוסעת אחרת.