מהיום: נוסעים יחידים שייתפסו ב"נתיב פלוס" - ייקנסו

המשטרה תחל מהבוקר את האכיפה ב"קארפול". נהגים שייתפסו ללא מספר הנוסעים המינימלי יקבלו אזהרה, ובפעם השנייה שיבצעו את העבירה - ייאלצו לשלם קנס בסך 500 שקלים

זמן צפייה: 00:50

החל מהבוקר (ראשון) תחל האכיפה בנתיבים השיתופיים לתל אביב וממנה, נהגים שייתפסו ללא מספר הנוסעים המינימלי יקבלו אזהרה, ואם ייתפסו בפעם השנייה מבצעים את העבירה, הם ייאלצו לשלם קנס בסך 500 שקלים. בנתיבים החדשים תתבצע אכיפה אינטנסיבית על ידי המשטרה באמצעות יחידת האופנועים.

בשבוע שעבר הבטיח שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הבטיח, בעקבות הביקורת על העומס בנתיבי ה"קארפול", שינויים במערך התחבורה בכביש החוף, שיקלו על העומס בכבישים. בפוסט בפייסבוק כתב סמוטריץ' כי הצליח "להשיג תקציב נוסף של עשרות מיליוני שקלים" לתגבור מידי של מערך התחבורה הציבורית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כחול לבן הציעה לבנט ושקד: שני תיקים – בהצטרפות לממשלת 55

סקר בארה"ב: 84% מהנשים הוטרדו מינית במהלך ריצה בחוץ

"תרבות הסמוך": הורי החניכים שפונו התריעו על המצב – ולא נענו

תנועה בכביש בישראל
תנועה בכביש בישראל | צילום: חדשות 13

"כמו שהבטחנו, אנחנו מתגברים מאוד את התחבורה הציבורית באזור כדי להגדיל את האפשרויות שלכם להשאיר את הרכב בבית וליסוע מהר וללא פקקים בתחבורה הציבורית", כתב שר התחבורה, "למרות המשבר התקציבי שבו שרויה המדינה, הצלחנו להשיג תקציב גדול לשם כך ואנחנו יוצאים לדרך".

מטרת "נתיב פלוס" היא לצמצם את מספר כלי הרכב בכבישים. המיזם החל לפעול בכביש החוף בין מחלף נתניה למחלף גלילות, שם הנסיעה בנתיב מותרת רק לתחבורה ציבורית ולרכב המסיע שני נוסעים לפחות – נהג ונוסע. בנתיבי איילון הוכשר נתיב לכיוון צפון בלבד, בין מבוא איילון למחלף חיל השריון, והנסיעה בו מותרת לתחבורה ציבורית ולשלושה נוסעים לפחות – נהג ושני נוסעים.