עקב הדיווחים על מוטציה חדשה: תיאסר כניסת זרים מבריטניה לארץ

רשות האוכלוסין הודיעה לחברות התעופה כי חל איסור להעלות זרים לטיסות מהמדינה, למעט דיפלומטים. משרד הבריאות ידרוש חובת בידוד במלוניות מכמה מדינות: "צריך לקחת את נושא המוטציה ברצינות"

זמן צפייה: 00:27

רשות האוכלוסין הודיעה היום (ראשון) לחברות התעופה כי חל איסור להעלות זרים על טיסות מבריטניה לישראל. זאת, בעקבות הדיווחים על מוטציה חדשה של נגיף הקורונה במדינה. נוסף על כך, ישראלים שיעלו על טיסות מבריטניה לארץ, יקבלו הודעה לפיה ייתכן שיידרשו לבידוד בבית מלון עם הגעתם ארצה.

בתוך כך, משרד הבריאות יגיש לקבינט הצעה לבידוד במלוניות לשבים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק - כך שלא תהיה אפשרות לבחור בבידוד ביתי כמו שהיה עם טורקיה. יציאה תתאפשר אחרי 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. כל בדיקה תישלח עבור למעבדה לנגיפים של המשרד בנוגע לבחינת המוטציה. במקביל, שר הביטחון בני גנץ הנחה להיערך להפעלה מלוניות קורונה לטובת השבים ממדינות אלו בתוך 24 שעות מרגע קבלת ההחלטה בקבינט הקורונה.

כעת מתנהלים דיונים מה לעשות עם מי ששבו כבר ארצה מהמדינות האלו בימים האחרונים. בכיר במשרד הבריאות אמר: "צריך לקחת מאוד ברצינות את הנושא. מדובר במוטציה מדבקת מאוד. לא יודעים עוד הרבה פרטים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ישראל מתחסנת: הצוותים הרפואיים החלו להתחסן בבתי החולים

מסתמן: תלמידי כיתות א׳-ד׳ ימשיכו ללמוד גם בערים האדומות

"אין את הכלים להתמודד עם זה": כך מתפשטת מגפת משככי הכאבים

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

אמש, הודיע ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, כי בשל זן חדש ומדבק יותר של נגיף הקורונה, ההגבלות בלונדון ובדרום-מזרח אנגליה יוחמרו. "הוא עלול להיות יותר מדבק בכ-70% יותר לעומת הזן הישן", אמר במסיבת עיתונאים.

המשמעות היא שההקלות שתוכננו לחג המולד יבוטלו עבור אזורים אלה, עם אפשרות מצומצמת למפגש של יום אחד בחלק מהאזורים. "לאור הראיות החדשות אודות הזן החדש ופוטנציאל הנזק שלו, אני מודיע בלב כבד כי לא נוכל לחגוג את חג המולד כמתוכנן", אמר.

יועץ הבריאות הראשי, פרופ' כריס וויטי, אמר שהתפשטות הזן החדש הייתה מהירה מאוד, אך איטית בשאר חלקי המדינה. עם זאת, הדגיש כי הסיכוי לאשפוז או למוות כתוצאה מהידבקות בזן החדש דומה לזה של הזן הישן.
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

פטריק וואלאנס, היועץ המדעי הראשי של בריטניה, הרגיע במעט את אזרחי המדינה כשהבהיר שהחיסונים ככל הנראה יעילים גם נגד הזן החדש. וואלאנס ציין כי הוא סבור שהזן החדש הגיע גם למדינות נוספות.