לונדון כן מחכה לנו: התחרות על הטיסות גוברת - והמחירים יורדים

בריטניה מדורגת כאחד היעדים הפופולאריים בקרב תיירים ישראלים, אך הביקוש לטיסות לא טיפס בהשוואה למדינות אחרות. כעת, עם כניסתן לשוק של חברות נוספות שיפעלו על הקו - נרשמת צניחה בעלויות

זמן צפייה: 03:51

בריטניה כבר שנים מדורגות כאחד היעדים הכי הפופולאריים עבור תיירים ישראלים. בעוד שבטיסות לפולין נרשמה עלייה של 35%, לאיטליה ב-22% ולצרפת ב-13%, הביקוש לטיסות ללונדון עלה ב-6% בלבד בשנת 2018. זאת, בשל היעדר התחרות בשוק - והשליטה הבלעדית בקו תל אביב-לונדון של "אל על" ו"בריטיש איירווייז".

כעת, המחירים שבמשך שנים היו גבוהים, מתחילים לרדת, לאחר שהשחקנית החדשה, חברת "ורג'ין אטלנטיק" הבריטית - הכריזה על כניסתה לשוק. בספטמבר החברה תשיק קו חדש מתל אביב ללונדון ואת השינוי במחירים ניתן להרגיש כבר היום. יעל קטן, מנהלת "בריטיש אירווייז" ישראל, אמרה כי "ברגע שההיצע לשוק גדל בהרבה, אז כל החברות נכנסו לסחרחורת של מבצעים והורדת מחירים, ומי שמרוויח מכך זה הלקוח הישראלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המחירים בשמיים: מדוע נשלם יותר על טיסות לחופשות בקיץ הקרוב?

בעקבות הפאר, המחיר והשקט היחסי: הישראלים חוזרים לטורקיה

"התרגשות מטורפת": מדונה נחתה בישראל לקראת הופעתה באירוויזיון

בניין השער בלונדון, 2000-2012
בניין השער בלונדון, 2000-2012 | צילום: צילום Chris Martin

מבדיקת חברת התיירות "גוליבר", עולה כי המחיר הממוצע של טיסה בחודש ספטמבר 2018, היה 557 דולר. בשנת 2019, המחיר ירד ל-526 דולר - פער של 6%. כך למשל, מחיר ממוצע לטיסה בראש השנה בחברת "אל על" היה 589 דולר ב-2018, והשנה הוא ירד ל-548 דולר - פער של 7%, וכך גם בחברת "ארקיע", שסף המחירים בה נמוך מלכתחילה באופן יחסי.