אחרי חמש שעות וחצי: תוקנה התקלה בנתב"ג, השיבושים נמשכים

אלפי נוסעים ממתינים בדלפקי הצ'ק אין לאחר שתקלה במערכת מיון המזוודות בטרמינל 3 גרמה לעשרות המראות להידחות. נוסעים סיפרו: "מחכים מ-8 וחצי בבוקר, אמרו לנו שהמזוודות לא יגיעו"

זמן צפייה: 04:25

חמש שעות וחצי אחרי שאירעה תקלה במערכת מיון המזוודות בנתב"ג הבוקר (שני) שגרמה לעיכוב של עשרות המראות - התקלה תוקנה, אך השיבושים בטיסות עדיין נמשכים. עשרות טיסות שהיו אמורות להמריא מאז השעה 07:00 בבוקר טרם המריאו, ובחלק מהמקרים נוסעים אף הורדו מהמטוסים והוחזרו לנמל התעופה. מרשות שדות התעופה נמסר כי "בשעות הקרובות יודבק קצב האיחור של טיסות שהתעכבו בשל התקלה. המערכות עלו וההנהלה תמשיך ותוציא את הטיסות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190812-1252' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='נוסעים הורדו מהמטוסים והוחזרו לנמל התעופה' kid='1_q5rbj9g7' duration='6'']\

מדובר על עיכובים שחלקם עולים על שלוש שעות. חלק מחברות התעופה החליטו להעלות את הנוסעים ללא המזוודות ולשלוח אותן במועד מאוחר יותר, וחלקן החליטו לחכות שתתוקן התקלה. מחברת PassoportCard נמסר כי כל נוסע שמזוודתו תתעכב בהגעתה ליעד יקבל 150 דולרים לכרטיס הנטען. יואל אמיר, מנכ"ל החברה אמר: "התחלת חופשה ללא מזוודה גורמת לאי נעימות גדולה למטיילים ולנופשים שמצפים בקוצר רוח למנוחה בקרב משפחה וחברים. כל נוסע שמזוודתו תתעכב יקבל מאיתנו 150 דולר באופן מידי ואף יוכל לטעון הכסף עצמאית באמצעות אפליקציית הפוקט".

אחת הנוסעות סיפרה כי "אנחנו מחכים שעה רק כאן, באשנב. הגענו לחופש, נחכה עוד שעה". נוסע אחר אמר: "אנחנו מחכים המון זמן. אנחנו טסים לרודוס אבל לא פתחו אפילו צ'ק אין. בינתיים אנחנו ממתינים בסבלנות", ואחד אחר הוסיף כי "אנחנו רוצים לטוס בזמן אבל זה כנראה כבר לא יקרה. אנחנו מחכים פה משמונה וחצי בבוקר, אבל הדלפק עוד לא נפתח. אמרו לנו שהמזוודות כנראה לא יגיעו. אנחנו חושבים שפשוט נשאיר את המזוודות כאן".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190812-1504' autoplay='0' credit='' desc='נוסעים שנתקעו בנתב"ג מדברים' kid='1_97gp28eg' duration='78'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו לשגריר שטען שהושפל בנתב"ג: "העדה הדרוזית יקרה לליבנו"

שיבושים באוויר: מתי חברות התעופה מחויבות לפצות את הנוסעים?

הערכה בישראל: רוסיה אחראית לשיבושים במערכת הניווט בנתב"ג

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190812-0858' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='עיכובים בנתב"ג עקב תקלה במערכת מיון המזוודות' kid='1_i1elu36r' duration='33'']

עיכובים בהמראות מנתב''ג
עיכובים בהמראות מנתב''ג

התקלה אירעה בשעה שש בבוקר, וכשעה לאחר מכן החלו העיכובים. כך לדוגמה, שתי טיסות, לאיסטנבול ולאוחריד שבמקדוניה הצפונית, שהיו אמורות להמריא בסביבות השעה 07:00, המריאו רק בשעה 12:00 ו-12:20, בהתאמה. טיסה לבורגס שהייתה מתוכננת להמריא ב-8:20, המריאה רק בשעה 12:00. טיסות אחרות, כגון ללונדון וללרנקה, נדחו לשעות הצהריים.

עומס בנתב''ג
עומס בנתב''ג | צילום: חדשות 13

בעקבות התקלה, עשרות עובדי "ישראייר" נרתמו והגיעו לנתב"ג במטרה לסייע במיון המזוודות.

עובדי ''ישראייר'' מסייעים במיון המזוודות
עובדי ''ישראייר'' מסייעים במיון המזוודות | צילום: דוברות ישראייר
עובדי ''ישראייר'' מסייעים במיון המזוודות
עובדי ''ישראייר'' מסייעים במיון המזוודות | צילום: דוברות ישראייר
מאות מזוודות ממתינות למיון
מאות מזוודות ממתינות למיון | צילום: דוברות ישראייר