חברות התעופה יחויבו להחזיר לנוסעים את כספם עד 1 באוקטובר

פרסום ראשון: שר הכלכלה עמיר פרץ, שר המשפטים ניסנקורן ושרת התחבורה רגב סיכמו שהחברות יפצו את הנוסעים שטיסתם בוטלה בשל משבר הקורונה. בשל ההחלטה, אל על תחזיר לציבור יותר ממיליארד שקל

זמן צפייה: 03:03

חברות התעופה ובראשן אל על יחויבו להחזיר לנוסעים שטיסתם בוטלה בשל משבר הקורונה את כספם כעד 1 באוקטובר. זאת, בשל מהלך שהוביל שר הכלכלה עמיר פרץ, בתמיכת שר המשפטים ניסנקורן. השניים סיכמו זאת עם שרת התחבורה רגב.

על פי המתווה, אחד באוקטובר הוא התאריך האחרון להחזרת הכספים. חברות שלא יוכיחו ירידה של לפחות 70% בהכנסות יצטרכו להחזיר את הכסף באופן מיידי. בשל ההחלטה, אל על תיאלץ להחזיר לציבור יותר ממיליארד שקלים. אם ייכנס לחברה משקיע, או שהיא תונפק לפני 1 באוקטובר, היא תצטרך להשיב את הכסף מייד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שאשא ביטון: דורשים תאריך פתיחה לעולם התרבות; גרוטו: לא אפשרי

בעלת הגן שבו התעללו בפעוטות ברמלה נעצרה: "ידעה ולא עשתה דבר"

אושרה כניסת 17 אלף תלמידי ישיבות וסטודנטים בתנאי בידוד מקלים

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון | צילום: רויטרס

כזכור, לפני שלושה שבועות ועד עובדי המנהלה וועד עובדי התחזוקה באל על חתמו על ההסכם החדש עם ההנהלה בחסות ההסתדרות, שבמסגרתו יפוטרו 1,500 עובדים. זאת, לאחר שדירקטוריון החברה הגיע למתווה, לפיו המדינה תלאים את החברה. הטייסים עוד לא חתמו על ההסכם, וכדי שאל על תקבל את ההלוואות מהמדינה בסך 250 מיליון הדולרים, כלל העובדים צריכים לחתום. שווי ההתייעלות יעמוד על 260 מיליון דולרים בשנה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מסר במעמד החתימה: "עשינו צעד משמעותי נוסף כדי להבטיח את המשך קיומה של אל על. אני רוצה לחזק את ידי הוועדים על גילוי האחריות בשעה כל כך משמעותית לחברה ועל כך שנרתמו להצלתה. ההסכמים שחתמנו הלילה מבטאים מנהיגות אחראית ונוטעים תקווה לעתיד בהיר יותר שיחזיר את אל על למעמד של חברה איתנה ומובילה במשק הישראלי".