"כאילו השתחררתי מהצבא": הקריירה החדשה של סבתא - דיילת אוויר

"אל על" הצטרפה לטרנד העולמי של גיוס דיילים מעל גיל 50 וצירפה לשורותיה עשרות נשים וגברים - שבמקום לצאת לפנסיה בחרו ללבוש מדים, לקשור צעיף ולעבור למצב טיסה. "הגיע הזמן לחוויות חדשות"

זמן צפייה: 11:43

בשנים האחרונות ישנה מגמה עולמית בחברות התעופה להכשיר לתפקיד דיילות אוויר דווקא נשים וגברים מבוגרים. כעת, גם חברת "אל על" יישרה קו עם דרישות הגיל הגמישות וכבר גייסה לשורותיה עמה עשרות דיילות ודיילים מעל גיל 50.

איריס שמי בת ה-63 הייתה זמרת בלהקת הבנות המצליחה "סקסטה", ואחרי פירוק ההרכב עבדה מעל 20 שנה בהנהלת ערוץ הקניות. לפני כמה חודשים היא הגיעה לגיל פרישה אך בחרה שלא לצאת לפנסיה – ולחשב מסלול מחדש. "זה הסתובב לי בראש המון שנים, ואז כשהגעתי לצומת הדרכים הזאת, אמרתי שזה הזמן. המהפך הוא כל כך גדול מבחינת העשייה הקודמת, הכל כל כך דינמי ומשתנה. כל יום מכירים אנשים חדשים, עובדים עם צוות חדש, נמצאים במקום חדש. אני מרגישה כאילו השתחררתי מהצבא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עבריין מורשע שנמלט מצרפת נחשף בגמר "מאסטר שף"

"חיכינו לכך 71 שנה": מפקדת טייסת הטיסה הראשונה נכנסה לתפקידה

פרשת תאיר ראדה: מדוע קציני משטרה מעבירים הרצאות על תיק הרצח?

Savahz
איריס שמי, דיילת אוויר

חבצלת שביט פרנס, ציירת בזמנה הפנוי וסבתא לארבעה, הגיעה לאל על גם בגיל 63, אחרי שמילאה תפקיד בכיר במשרד ראש הממשלה וניהלה חברת תיירות. "מיציתי את העשייה הקודמת", סיפרה. "הרגשתי מלאת אנרגיות מצד אחד, אך מצד שני די משועממת ומבוזבזת בתפקידי האחרון, והגיע הזמן לנסות חוויות חדשות. לראות עולם".

למרות שהן בין הצעירות מבחינת ותק כדיילות, אך הן מבוגרות ומנוסות. לצד זאת, העבודה אינה פשוטה – יש כיסי אוויר, קשיים פיזיים, עבודה במשמרו ועמידה ממשוכת על הרגליים. אך לא לכולן זה מפריע: "זה הדבר היחיד ממנו חששתי, הקטע הפיזי", אמרה איריס, "ואני חייבת לציין שאני ממש מופתעת לטובה. לא הגעתי למצב שאמרתי, 'וואי, זה קשה לי'".