ניסוי הנהיגה הגדול: מי נוהג טוב יותר - נשים או גברים?

הנתונים שהתקבלו במסלול שהוקם לצורך המבחן דומים למצב שקיים בכבישים. העומס המנטלי בקרב צעירים גבוה מזה של מבוגרים - וגברים כמעט קרסו כשקיבלו שיחת טלפון במהלך הנסיעה • חלק ג'

זמן צפייה: 11:10

ניסוי הנהיגה הגדול: הנהגים והנהגות שעלו על המסלול בשני החלקים הראשונים של הניסוי נבחנו בעת קבלת שיחות טלפון, התמודדות עם הסחות דעת ואתגרים נוספים במגרש נהיגה מיוחד שהוקם לצורך הניסוי בלטרון. במהלך הניסויים, ניתן היה לראות איך קצב הלב, מידת ההזעה והלחיצות על הגז והברקס ביטאו את העומס המנטלי שבו הם היו. כעת, ניתן לראות את התוצאות.

בין השאלות שעולות תמיד, עלתה גם השאלה של מי נוהג טוב יותר, נשים או גברים. בניסוי, נבחנה הבדיחה עתיקת היומין על כך שהם לא מסוגלים לעשות שני דברים במקביל. כשקיבלו הגברים שיחת טלפון, הם כמעט קרסו. כלומר, הם חוו עומס מנטלי עצום ביחס לנשים, שגרם להם להאיץ. זאת, ביחס לנשים שהורידו את הרגל מהגז ונקטו בזהירות.

בכביש האמיתי, הנתונים חד משמעיים - אם נסתכל רק על השנה, 249 גברים היו מעורבים בתאונות קטלניות, ורק 47 נשים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

2 צעירים כבני 20 נהרגו בתאונת דרכים סמוך לערד

ניסוי הנהיגה הגדול: כמה מסוכן לענות לטלפון כשנוהגים?

ניסוי הנהיגה הגדול: כך שיחת טלפון משפיעה על הריכוז שלנו

פרופ' שלום הקרט, חוקר במכון לחקר התחבורה בטכניון
פרופ' שלום הקרט, חוקר במכון לחקר התחבורה בטכניון | צילום: החדשות 13

בשאלה של גיל הנהיגה, ומי זהיר יותר - צעירים או מבוגרים, ניצחו המבוגרים. צעירים בין הגילים 25-18 היו בעומס מנטלי הגבוה ביותר בעת נסיעה בניסוי הנהיגה, אפילו בנסיעה נקייה מהפרעות, ביחס לקבוצות הגיל האחרות, כך קבעו חוקרי המעבדה הניידת של אוניברסטת אריאל. פרופ' שלום הקרט, חוקר במכון לחקר התחבורה בטכניון, הסביר: "לאנשים מבוגרים יש הרבה יותר ניסיון ושיקול דעת. הם יודעים מתי לא להיכנס למצבים מסוכנים".

הנתונים האמיתיים מכבישי ישראל מראים את אותו הדבר. בני 20 עד 40 מעורבים הכי הרבה בתאונות דרכים, 53% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות, לעומת בני ובנות 60 ומעלה שהם רק 15% מהנהגים שהיו מעורבים בתאונות מתחילת השנה.

ניסוי הנהיגה הגדול
ניסוי הנהיגה הגדול | צילום: החדשות 13