ניסוי הנהיגה הגדול: כמה מסוכן לענות לטלפון כשנוהגים?

לא פעם מדווחת התקשורת על תאונות שהחלו בהסחת דעת, של הנהג, שלעיתים קרובות נגרמת על ידי הטלפון הנייד. איך הסלולרי הצמוד משפיע על הגוף שלנו וכמה הוא מאריך את הדרך? • חלק א'

זמן צפייה: 16:36

מבחן הנהיגה הגדול: לא פעם מדווחת התקשורת על תאונות דרכים שהחלו בהסחת דעת, גם אם רגעית, של הנהג, שלעיתים קרובות נגרמת על ידי הטלפון הנייד. לצורך המבחן נסעו מספר נסיינים באוטו החכם שפיתחה אוניברסיטת אריאל במסלול מכשולים – ונאלצו להתמודד עם הסחות דעת מהטלפון הסלולרי. התוצאה: "מדד העומס" של הנהגים עלה פי שניים, והדרך התארכה מ-4:07 דקות ל-5:38 דקות. בנסיעה ארוכה פער הזמנים הופך להיות משמעותי יותר.

אבי עובד בן ה-51, נהג משאית בחברת "אל-על" הגיע למבחן מלא ביטחון, אך גם הוא נופל במלכודת הסלולרי. בעודו בודק הודעות שהתקבלו במכשיר, הסיר עיניו מהמסך ולא הבחין באדם החוצה את המסלול – עד שנהג הבטיחות לצידו העיר לו. "לא האמנתי שאני אגיע למצבים כאלו", אמר אבי לאחר הניסוי. "שאני 'אדרוס' בן אדם, ולא אשים לב".

עוד בחדשות 13:

2 צעירים כבני 20 נהרגו בתאונת דרכים סמוך לערד

"הפקירו למוות ברכב שהתהפך": אישום נגד המעורבים בתאונה בגליל

בן 22 התנגש בעץ בשרון – ונהרג; תינוקת נהרגה בתאונה בבקעה

ניסוי הנהיגה הגדול
ניסוי הנהיגה הגדול

"אנחנו מתרגלים כל הזמן להיות עם העיניים עליו ולהקשיב לו", הסביר פרופ' שלום הקרט, חוקר במכון לחקר התחבורה בטכניון. "לכל 'פיפס' קטן שאנחנו שומעים אנחנו ישר צריכים להגיב".

"צריך להבין איך לא מרגישים את תחושת הדחיפות הזאת, שאני חייב לענות. נהג לא חייב לענות, הוא יכול להגיד 'אני נוהג עכשיו, לא הגיוני לענות לסמס'", אמרה עו"ד רחלי טבת-ויזל, מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "הבעיה היא שבהבנה כולם מבינים שזה מסוכן, אבל אנחנו לא מצליחים להשתלט על זה".