מיום ו' הבא: הטסים לבריטניה, קפריסין וגיאורגיה יחויבו בבידוד

משרד הבריאות הודיע כי רשימת המדינות המחייבות בידוד תכלול גם את טורקיה, פנמה, קמבודיה וקניה. הטיסה לספרד תיאסר לחלוטין. מהיום: כל השבים מחו"ל מחויבים בבידוד של יממה

 טביליסי
טביליסי | צילום: החדשות 13

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי החל מיום שישי הבא, יתווספו למדינות שהשבים מהן חייבים בבידוד גם בריטניה, קפריסין, טורקיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג׳י, פנמה, קמבודיה, קניה, ליבריה. יש לציין כי מדובר גם במחלימים ומתחסנים.

המדינות הללו מצטרפות לאיחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה, שכבר היום השבים מהן חייבים בבידוד. כל אלו, בנוסף לארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס ואוזבקיסטן, שהטיסה אליהן אסורה, והחל מהשבוע הבא גם ספרד וקירגיסטן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עלייה נוספת במספר הנדבקים – מספר החולים במצב קשה נותר יציב

אסון השיטפונות בגרמניה: לפחות 80 הרוגים, כ-1,300 נעדרים

אש: "ייתכן סגר בשבועות הקרובים – המסכות יישארו שנה לפחות"

קפריסין
קפריסין

כזכור, היום נכנסו לתוקף התקנות שמחיבות את כל השבים מחו"ל בבידוד של יממה או לחלופין עד קבלת תוצאה שלילית מבדיקת קורונה עדכנית. מדובר על השבים מכל המדינות, גם מאלו שהתחלואה בהן נמוכה.

בצהריים, ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס דיון מיוחד בהשתתפות שרים וגורמי מקצוע במשרד הבריאות, זאת בשל העלייה בתחלואה ומניין הנדבקים היומי - שמוסיף לשבור שיאים מאז פרוץ הגל הנוכחי. כזכור, הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 855 בני אדם בישראל נמצאו אתמול חיוביים לנגיף.

לחדשות 13 נודע כי בדיון, משרד הבריאות צפוי לדרוש מהשרים להרחיב את ה"תו השמח" לכל החללים הסגורים מעל 100 משתתפים כבר מהשבוע הבא. משמעות הבקשה היא חזרה לתו הירוק. כמו כן, המשרד ידרוש תוספת תקציב משמעותית נוספת לטיפול בהתפרצות החדשה.