מהירות מופרזת וזכות קדימה: הגורמים לתאונות הקטלניות ב-2019

לקראת סוף השנה, פורסמו הסיבות הכי נפוצות לתאונות הדרכים הקטלניות שאירעו ב-12 החודשים האחרונים. במקום הראשון עם 54 תאונות - נסיעה מהירה מדי • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:28

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: ימים בודדים לפני סוף שנת 2019, היום (רביעי) פורסמה רשימת הגורמים לתאונות הקטלניות בשנה שחלפה. על פי הנתונים, 54 מהתאונות שאירעו השנה נגרמו בשל מהירות מופרזת - מה שמציב את גורם זה במקום הראשון ברשימה.

במקום השני עם 48 תאונות קטלניות סיבת "אי מתן זכות קדימה להולכי רגל" - כאן, ככל הנראה, האשמה היא על הנהגים שמתעלמים מהחוק ולא נותנים לאלו שממתינים על המדרכה לחצות את הכביש בבטחה. במקום השלישי ברשימת הגורמים - "אי שמירת מרחק" עם 31 תאונות.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"סוגרת מעגל": נפצעה קשה בתאונה, השתקמה – והצטרפה למד"א

"זו לא תאונה – זה רצח": הוארך מעצר הנהג הדורס מהתאונה בשרון

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: מתנדב מד"א חוזר לתאונה שלא מרפה ממנו

זירת התאונה הקטלנית בכביש 40
זירת התאונה הקטלנית בכביש 40 | צילום: דוברות מד''א

עוד עלה מהרשימה כי הרבה מהתאונות - 30 במספר, נגרמו מנסיבות כאלו ואחרות של הנהג, כלומר עייפות, עניין בריאותי או דבר אחר שהנהג התעסק בו. כמו כן, 28 תאונות נגרמו בגין מעבר בין נתיבים, 22 תאונות מאי שמירה על הימין ו-20 תאונות נגמרו בשל אי ציות לרמזור אדום.

בהמשך הדירוג, 18 תאונות ו-17 נוספות נגרמו כתוצאה מדבר מה שעשה הולך הרגל או רוכב הקטנוע, בהתאמה, אשר גרמו להתרחשות התאונה. 10 תאונות קטלניות נגמרו בשל אי מתן זכות קדימה לרכב, ותשע בשל עקיפה בניגוד לחוק.

תאונת הדרכים בכביש 4, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן
תאונת הדרכים בכביש 4, סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן | צילום: דוברות המשטרה.

בתחילת השבוע, ארבעה בני אדם נהרגו בתאונת האוטובוס בצומת בדק שבכביש 40, סמוך לנתב"ג. זאת, לאחר שהאוטובוס, שהיה בדרכו מחיפה לירושלים, ככל הנראה התנגש בתחנת בטון - שפילחה את כלי הרכב.

מהנתונים שפורסמו ביום ראשון עלה כי 341 בני אדם נהרגו בכבישים ב-2019, עלייה משמעותית של 10% מ-2018 שבה נהרגו 316 בתאונות הדרכים. בשבוע שעבר נהרגו 11 בני אדם בתשע תאונות קטלניות בכבישי ישראל.