בשל החום הכבד: בכל יום לפחות מכונית אחת עולה באש

הקיץ הלוהט גורם לרכבים להתחמם ולבעור, ובחברת "נתיבי ישראל" מתריעים על כך. כדי להימנע ממצב כל כך מלחיץ בכביש, יש להקפיד לבדוק את מערכת קירור המנוע ולעקוב אחר הנורות בלוח המחוונים

זמן צפייה: 02:28

בכל יום לפחות מכונית אחת בישראל עולה באש על הכביש, כך מתריעים בחברת "נתיבי ישראל". הקיץ הלוהט גורם למנוע להתחמם ולבעור - בתוך שניות. בשבועות האחרונים זה הפך כמעט לשגרה, מכוניות מכל הסוגים, ישנות וחדשות - עולות בלהבות.

משה רווח, מנהל מערך הניידות של "נתיבי ישראל", סיפר כי "אנחנו חותרים תמיד למגע עם הרכב על מנת לראות שאין עוד מישהו בתוכו, כי לפעמים מהלחץ החגורה לא נפתחת או אנשים הנוסעים מוצאים את הידית של הדלת".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

רואה שלא מסתכלים – ונמלט: תיעוד בריחת מייסד טלגראס באוקראינה

הערכה בישראל: חמאס לא אחראי לירי הרקטות ולניסיונות החדירה

טענות לאי סדרים מצד יו"ר ועדת ההיתרים החדשה – הושתקו

מכונית עולה באש
מכונית עולה באש | צילום: החדשות 13

כדי להימנע ממצב כל כך מלחיץ באמצע הכביש, יש מה לעשות - גם עבור מי שכלל לא מבין במכוניות. ראשית, יש לבדוק את מערכת הקירור של המנוע. על מיכל העיבוי, בו ממלאים את המים, מספיק להסתכל ולהבחין אם כמות המים בו תקינה. כמו כן, צריך לעקוב אחר מד חום המנוע בלוח המחוונים. אם המחוג מתקרב לאות H (חום) תידלק במקרים רבים נורת בקרת מנוע - אליה יש לשים לב. תמיד יכולות כמובן לצוץ תקלות בלתי צפויות, אבל במדינה שבה ברוב השנה שורר מזג אוויר קיצי, כדאי לעשות בדיקה קצרה במוסך לקראת הימים החמים.