הנהגת שרכבה תועד מתהפך בכביש 4: "זה היה כמו סרט בהילוך איטי"

ויויאן בירקנפלד, שנסעה עם נכדתה בת השש בכביש המהיר בזמן שנהג אחר התנגש במכוניתן בעוצמה, סיפרה לחדשות 13 על רגעי האימה הארוכים. "קיבלנו מכה חזקה, הכול הסתובב לאט - והילדה צעקה"

זמן צפייה: 02:05

רכבה של ויויאן בירקנפלד, תושבת ראשון לציון, תועד מתהפך ביום שבת בבוקר בכביש 4, כשמכונית אדומה סטתה באופן פתאומי ימינה ופגעה ברכב שבו נהגה בירקנפלד - כשנכדתה בת השש יושבת במושב האחורי. בריאיון לחדשות 13 סיפרה על רגעי האימה הארוכים: "הרכב קיבל מכה חזקה והתהפכנו. זה היה כמו בסרט בהילוך איטי, שהכל מסתובב לאט לאט. הילדה צעקה מאחורה", אמרה והוסיפה:  "אני זוכרת שחשבתי כל הזמן - 'מתי זה ייגמר?' הרכב המשיך להסתובב, והכל מתועפף בפנים. כשראיתי את הצילום, הבנתי שיש פער עצום בין המהירות שבה זה קורה לבין התחושה בפנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טרגדיה בכביש הערבה: נחשון גרוס נהרג בתאונה כשחזר מאזכרת אחיו

מינואר: 249 הרוגים בתאונות דרכים – עלייה של 18% לעומת 2018

הרקטה פוגעת בכביש – רגע לאחר שמכונית עוברת • תיעוד

תיעוד התהפכות רכבה של ויויאן בריקנפלד
תיעוד התהפכות רכבה של ויויאן בריקנפלד | צילום: חדשות 13

ברגעים שלפני התאונה, סיפרה בירקנפלד, לא הבחינה בשום דבר חשוד. "הוא נכנס, חצה את הקו. לא אותת בכלל, לא ראיתי מאיפה זה בא". בתיעוד ניתן לראות אותה, בתום התאונה הקשה, יוצאת ומייד הולכת לבדוק מה מצב נכדתה. "בעטתי בדלת כי היא לא נפתחה, רציתי לראות מה עם הילדה. היא הייתה מאוד מבוהלת, כמו עלה נידף, כשיצאנו מהרכב. חיבקתי אותה היא לא רצתה להרים את הראש או לדבר עם אף אחד".

כשרואים את התיעוד, קשה להאמין שוויויאן ונכדתה יצאו מההתהפכות רק עם שריטות ומכות יבשות. הסיבה לכך היא גם מה שהוביל אותה לדבר היום. "לא להתניע את רכב בלי שכולם חגורים, כי זה מה שהציל אותנו", הדגישה בירקנפלד. "כל אחד מרגיש שהוא מלך הכביש, שהכביש רק שלו. זה קורה כל הזמן. לא תמיד זה תלוי בך, את יכולה לנהוג בסדר ואת לא יודעת מה יקרה".