מסמסים ועוברים באור אדום: כשלי הבטיחות של נהגי האוטובוסים

דוח של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית חושף את האיחורים, ביטולי הנסיעות ואת מחדלי הבטיחות החמורים שאליהם חשופים הנוסעים. "האחריות על הנסיעות המסוכנות היא של הממשלה ושל משרד התחבורה"

זמן צפייה: 03:36

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: שבועיים אחרי תאונת האוטובוס הקטלנית שבה נהרגו ארבעה מנוסעי קו 947 של חברת "אגד", הגיע לידי חדשות 13 דוח בלעדי של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שחושף לא רק את חוסר האמינות, האיחורים וביטולי הנסיעות, אלא גם את מחדלי הבטיחות שאליהם חשופים הנוסעים.

יותר מ-7% מהנהגים בחברת "מטרופולין", שנצפו בבדיקה מדגמית, נתפסו משתמשים בטלפון הנייד בזמן הנהיגה, על פי החישוב ביחס לנסיעות שביצעה החברה, ביותר מ-65,755 נסיעות הנהג השתמש בטלפון. בחברת "קווים" כ-6% מהנהגים נתפסו משתמשים בנייד בזמן נהיגה – כ-110,000 נסיעות. ב"אגד תעבורה" 5.5% מהנהגים השתמשו בנייד ובחברת "אפיקים" – 4.5%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפני האסון במעלית: הוועד הורה שלא לשבץ כבאים במוקדי החירום

חורף חם: כמה עולה לטוס בתקופה זו ליעדים החמים במזרח?

שכחו אותי באוטובוס: תייר ניסה להוציא תיק – וננעל בתא המטען

אוטובוס חוצה צומת ברמזור אדום
אוטובוס חוצה צומת ברמזור אדום | צילום: חדשות 13

במקרים רבים תועדו נהגי אוטובוס עוברים ברמזור אדום ומסכנים את הנוסעים ואת משתמשי הדרך שסביבם.

"חברות האוטובוסים היום מקבלות כל נהג. היום בשביל להיות נהג מספיק להחזיק תעודת זהות", אמר יוסי סעידוב, מייסד ארגון נוסעי התחבורה הציבורית "15 דקות". "האחריות על הנסיעות המסוכנות, היא של הממסד, של הממשלה ושל משרד התחבורה".

מלבד הסכנות והעבירות התעבורתיות, נסיעות רבות של קווי האוטובוסים בוטלו. בשלושת החודשים הראשונים של השנה הקודמת בוטלו בחברת "קווים" 44,707 נסיעות, ב"מטרופולין" בוטלו 33,903 נסיעות ובחברת "דן" בוטלו 132,625 נסיעות באותם שלושה חודשים.