בעלה של ההרוגה בתאונת האוטובוס: "לא רציתי לשבת לידה מקדימה"

ברוך שוורץ נסע עם אשתו ברטה בקו 947, שהתנגש בתחנה בצומת בדק והביא למותה. חייו של ברוך ניצלו היות שישב בחלקו האחורי של הרכב. "באותו הבוקר דיברנו על תאונות - מי ידע שהיום ייגמר ככה"

זמן צפייה: 02:37

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: יומיים אחרי שברטה שוורץ בת ה-71 נהרגה בתאונת האוטובוס, ברוך בעלה שהיה שם איתה קיבל בחזרה את התיק שלה ואת מחזיק המפתחות שנשאה איתה תמיד. "היא כבר לא תחזור לפה, וזה מאוד כואב", אמר לחדשות 13.

ביום התאונה ביקרו בני הזוג בכותל המערבי, ואחר כך החליטו לבקר חברים ועלו על האוטובוס - קו 947 שיצא מירושלים לכיוון צומת סירקין שבפתח תקווה, שם תכננו לרדת.

"האוטובוס איחר, במקום שש – הוא הגיע כמעט בשש וחצי", שחזר ברוך. "אני כבר הייתי קצר רוח. כשהאוטובוס הגיע, היא התיישבה בשורה הראשונה ואני עליתי אחריה. היא אמרה לי 'בוא תשב לידי', ואני אמרתי לה 'לא, לא אשב לידך, אני הולך אחורה. בואי את איתי'. הפעם האחרונה שדיברתי איתה הייתה כשניגשתי אליה ואמרתי לה שיש באוטובוס ווי-פי. וזהו".

עוד בחדשות 13:

בזמן טיול בארץ: ברטה שוורץ מפילדלפיה נהרגה בתאונת האוטובוס

"זו לא תאונה – זה רצח": הוארך מעצר הנהג הדורס מהתאונה בשרון

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: מתנדב מד"א חוזר לתאונה שלא מרפה ממנו

תאונת אוטובוס, תאונה, ברוך שוורץ, ברטה שוורץ
ברוך שוורץ, שאשתו ברטה נהרגה בתאונת האוטובוס בצומת בדק

לברטה, שהמשיכה לשבת מלפנים, לא היה סיכוי כשגג התחנה קרס לתוך האוטובוס והיא נלכדה מתחת לבטון. "פתאום שמעתי רעש עצום, מזעזע, והיה אבק ובלגן בכל הרכב", שחזר. "אני ועוד שניים-שלושה גברים בכוח כנראה פתחנו את הדלת. אני חזרתי חזרה לרכב כדי לראות מה עם אשתי. היא הייתה הראשונה שהוציאו לאלונקה. רציתי לרוץ אליה, ולא נתנו לי".

בני הזוג מתגוררים בפילדלפיה, והגיעו לביקור בארץ לראשונה זה תשע שנים, לרגל הולדת נכדם החמישי. "כולם בסערה בפילדלפיה, לא מבינים שזה באמת קרה", אמר ברוך. מחר הוא ילווה את ברטה בדרכה האחרונה לפידלפיה, שם תובא למנוחות בעיר מגוריה.

"הדבר האירוני הוא שבבבוקר כשנסענו, הנהג הודיע שהייתה תאונה רצינית בכביש גהה", סיפר ברוך. "דיברנו על איך תאונות קורות באמצע היום, בלי גשם, בלי שלג, כלום. מי ידע אז שנגמור את היום בצורה הזאת. משהו צריך להיעשות במדינה הזאת".