מהשבוע הבא: רק 200 ישראלים יורשו להיכנס ארצה בכל יום

נתניהו, אדלשטיין ורגב סיכמו כי בשל החשש מחדירת מוטציות דרך נתב"ג, לא תותר כניסה של יותר מ-200 איש מדי יום לשטח ישראל - עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת החיוב לבידוד במלונית

זמן צפייה: 02:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב סיכמו היום (שני) כי החל מהשבוע הבא, רק 200 ישראלים יורשו להיכנס ארצה מדי יום. נתב"ג, כידוע, עדיין סגור ולמעט מקרים חריגים - כמעט ולא מותרת כניסה לישראל.

הסיבה להחלטה באה בשל החשש מפני חדירת מוטציות של הקורונה לשטח הארץ, וברקע חובת הבידוד במלונית - שתפוג היום בחצות. יש לציין כי ועדת החוקה הייתה אמורה להתכנס במהלך היום ולהאריך את חובת הבידוד עבור הבאים ארצה, אולם הדיון בוטל ומכאן, שחובת הבידוד תבוטל גם היא, כאמור, בחצות.

במשרד התחבורה הבהירו כי כניסת הישראלים תצומצם למינימום, למעט מקרים הומניטריים דחופים בלבד, וזאת "עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת הבידוד במלונית", לשון ההודעה. לאור הסיכום, קראו במשרד התחבורה לכל מי שמתכנן לצאת מהארץ בימים הקרובים, "לשקול את נחיצות היציאה לנוכח ההגבלות הצפויות על חזרתם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זיהום הזפת בחופי ישראל: צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה

דוח האגודה למען הלהט"ב: כל 3 שעות – פשע שנאה נגד הקהילה הגאה

אדלשטיין על מרד החינוך: יש את כל הסמכויות לפעול נגד המפרים

נתב''ג
נתב''ג בתקופת קורונה | צילום: רויטרס

ההחלטה של השלושה בעצם מצמצמת את החלטת הקבינט מהשבוע שעבר, לפיה בכל יום יוכלו להיכנס לישראל בין 1,000 ל-2,000 בני אדם בטיסות שאותם יפעילו - לפי מכרזים, גם חברות תעופה ישראליות וגם חברות תעופה זרות. אלא שאז, עדיין חלה חובת הבידוד במלונית וכעת, כאמור, היא עתידה להתבטל.