אושר מתווה נתב"ג בסגר: מי שרכש כרטיס עד תחילת הסגר יוכל לטוס

בתום שעות של דיונים, אושרה התוכנית של השרה רגב, לפיה אלה שירכשו כרטיסים אחרי השעה 14:00 לא יוכלו לטוס. כניסת ישראלים ארצה תותר ללא הגבלה - בהתאם להנחיות הבידוד

ילדה עוטה מסיכה בנתב"ג
"שיתוק - ההיפך ממנהיגות". ילדה עוטה מסיכה בנתב"ג | צילום: רויטרס

המתווה המסדיר את פעילות ענף התעופה בזמן הסגר אושר הבוקר (שישי), זאת בתום שעות של דיונים שנמשכו לאורך הלילה. על פי התוכנית, אותה יזמה שרת התחבורה מירי רגב, תתאפשר יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף - היום בשעה 14:00. אולם, הרוכשים שיקנו את הכרטיסים מעבר למועד זה לא יוכלו לממש את כרטיס הטיסה.

לפי המתווה, תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה. כמו כן, החוזרים ממדינה אדומה יכנסו לבידוד של 14 יום, ואילו החוזרים ממדינה ירוקה יכנסו לארץ לפי כללי הסגר. שדה התעופה רמון ישאר פתוח לטיסת בוקר וטיסת ערב, זאת על מנת לאפשר לתושבי אילת שנדרשים לטיפול רפואי או שהינם עובדים חיוניים, אפשרות הגעה למרכז.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בלוגריות האוכל שמנצלות את הסגר כדי לעשות כסף מהמתכונים שלהן

קורבנות הסגר: הישראלים המיואשים שלא רואים את הסוף

גמזו על הסגר: "החלטה אומללה – נדהמנו מהשינוי בעמדת נתניהו"

ילדה עוטה מסיכה בנתב''ג
''שיתוק - ההיפך ממנהיגות''. ילדה עוטה מסיכה בנתב''ג | צילום: רויטרס

"המתווה שאותו הצגתי הינו מאזן ומידתי, כזה ששומר על רציפות תפקודית של ענף התעופה ועובדיו ואינו פוגע באופן ברוכשי הכרטיסים טרם הסגר", אמרה השרה. "מצד שני, עיקרון הסולידריות החברתית בשעה של מאמץ לאומי קיבל משקל חשוב בקבלת ההחלטות שלי. על כולנו להיות מגויסים להורדת התחלואה במדינה".

השרה הוסיפה כי "ההחלטה היא תמיד לא קלה כאשר נפגעים זכויות של אזרחים, אבל לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים קיבלתי את ההחלטה המאוזנת שעמדה מול לחצים גדולים מאוד מהציבור וחברות התעופה. עם זאת, אינני יכולה להתעלם מהצורך והמאמץ הלאומי להורדת רמת התחלואה בארץ ושמירה על בריאות העם כעיקרון מנחה".

השרה מירי רגב
השרה מירי רגב | צילום: חדשות 13

היום בצהריים ישראל תיכנס לסגר מלא שצפוי להימשך כשבועיים, זאת כשבוע בלבד לאחר תחילתו של "הסגר הנושם". כך, מהיום ולמשך כשבועיים, ייסגרו שווקים, חדרי כושר, בתי עסק ומקומות עבודה שאינם חיוניים. כמו כן, התחבורה הציבורית תצומצם והתכנסויות יותרו עם הגבלות. מערכת החינוך, כמו גם כלל ענפי הספורט - למעט משחקים בין-לאומיים, יושבתו.

החל מהשעה 14:00 עד ה-11 באוקטובר, אסור יהיה לצאת מהבית למרחק של יותר מקילומטר, זאת למעט מקרים מיוחדים שלהם ניתן אישור. בנוסף, אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה סגור. יחל איסור שהיה בבית מגורים של אדם אחר. תתאפשר יציאה מהבית כדי לקנות מזון, תרופות ואופטיקה. פעילות ספורטיבית מותרת רק עם המשפחה הגרעינית.