מהלילה: ישראל סוגרת לחלוטין את השמיים - לפחות עד סוף החודש

בניסיון לעצור את התפשטות הקורונה וייבוא המוטציות השונות, מהלילה ולמשך 6 ימים לא תותר כניסת מטוסים זרים או יציאה מגבולות הארץ, למעט מקרים חריגים, בהם השתתפות בלוויות ודיונים בחו"ל

זמן צפייה: 04:55

החל מהלילה (שלישי) נמל התעופה בן גוריון ייסגר לחלוטין עד לסוף החודש, לפחות, זאת בהתאם להחלטת הממשלה ובניסיון לעצור את התפשטות מגפת הקורונה בכלל וייבוא המוטציות השונות בפרט. התנועה האווירית צפויה להימשך גם אחרי חצות, שכן כל המטוסים הזרים שנמצאים בשטח הארץ יורשו לחזור ליעדם.

מהלילה ועד יום שני, השמיים ייסגרו ולא תותר כניסת מטוסים זרים לשטח ישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. מי שיוכלו לצאת מגבולות המדינה הם אלו הזקוקים להליך רפואי, או מי שנדרש להשתתף בהליך משפטי או בלוויה של קרוב משפחה.

למשרדי הבריאות והתחבורה הגיעו במהלך היום עשרות רבות של פניות מאנשים שביקשו אישור חריג לצאת מגבולות הארץ או לחזור לישראל. עד כה, רק טיסה אחת אושרה - טיסה של פועלים תאילנדים, שתשיב אותם למדינתם. בשלב זה, טרם ברור אם המדינה תפצה כספית את מי שרכש כרטיס טיסה לישראל או ממנה, שבשל ההנחיות - לא יהיה תקף יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מודרנה: החיסון יעיל נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה

אחרי המהומות: הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את העלאת הקנסות

העימותים נמשכים: שוטרים נפצעו מידויי אבנים בי-ם ובבית שמש

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס טענה בדיון בוועדת החוקה כי "סגירת נתב"ג לשישה ימים לא תספיק", וקראה לסגור את השמיים לחודש לפחות, "עד שקצב החיסונים יעלה ויאפשר אחרת".

"שישה ימים לא ישנו דבר מבחינת המוטציות", הסבירה אלרעי-פרייס. "נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר, כדי שגם אם ייכנסו וריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם. אנחנו מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".

ילדה עוטה מסיכה בנתב''ג
''שיתוק - ההיפך ממנהיגות''. ילדה עוטה מסיכה בנתב''ג | צילום: רויטרס

אתמול, במהלך הדיון על סגירת השמיים, אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי כי "חשוב שהשרים יבינו את הקשיים המשפטיים -  מניעת אפשרות לאזרחים לחזור ארצה עומדת בסתירה לכבוד האדם וחירותו. תהיה פה התמודדות משפטית לא פשוטה", התריע.