"סוגרת מעגל": נפצעה קשה בתאונה, השתקמה - והצטרפה למד"א

כשהרופאים טיפלו בהדר בן קמחי לאחר שנפגעה ממכונית, הם התקשו להאמין שהיא אי פעם תוכל לחזור לתפקד באופן תקין. בזכות נחישות הוריה, היא נעמדה על הרגליים: "ההתנדבות עושה לי הרגשה טובה"

זמן צפייה: 05:31

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: "לפני שנה נדרסה ילדה בצומת כרמיה זיקים, עם פגיעה רב מערכתית ישר לטיפול נמרץ סורוקה. סכנת חיים מיידית. הסיטי אומר שהמוח ספג פגיעה קשה, אגן שבור, גולגולת שבורה. הילדה במצב אנוש בטיפול נמרץ והרופאים פסימיים. עברו יום ועברו יומיים והמצב לא משתפר. ביום שישי בערב, בקידוש, לאחר שדמעות זולגות וכוס היין רועדת מעל הראש שלה והיין מרטיב את הפנים של הדר היא פוקחת עיניים ושואלת: 'אמא איפה אני'?"

את המילים האלו כתבה בדף הפייסבוק שלה שירה בן קמחי, אמה של הדר שפגעה קשה בתאונה, רגע לפני ששתיהן שבו לצומת ששינתה את חייהן לנצח. "זו הפעם הראשונה שאני עומדת בצומת שבה נדרסתי", אמרה הדר, "אומנם עדיין יש לי מגבלות, אבל אני מצליחה להיות כאן ולסגור מעגל - וזה מצמרר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד לרצח בירושלים: גבר נדקר למוות בהר חומה; נעצר חשוד

פרץ נגד חגיגת חנוכה וכריסמס יחד: "לא מוכן להתפשר על זהותנו"

נוה הגיש תלונה על דליפת חומריו האישיים; המשטרה פתחה בבדיקה

שירה בן קמחי ובתה הדר שהשתקמה מתאונה קשה
שירה בן קמחי ובתה הדר שהשתקמה מתאונה קשה | צילום: חדשות 13

מהתאונה עצמה היא לא זוכרת יותר מדי. "באותו יום סיימתי מוקדם את הלימודים ושכחתי להודיע לאמא - שהייתה אמורה לאסוף אותי מבית הספר", סיפרה הדר, "אבל מהרגע הזה אני לא זוכרת יותר. את כל השאר סיפרו לי". אחרי התאונה, היא הייתה מורדמת ומחוברת למכונת הנשמה. היו רגעים שבהם אפילו הרופאים התקשו להאמין שהדר תוכל להשתקם מהמצב.

הוריה, בניגוד לרופאים, לא הפסיקו את האמונה בבתם ולו לרגע. "גם לרופאים היה קשה לתת לי תקווה", נזכרה שירה. "הדר הגיעה עם פגיעת ראש קשה מאוד. היו לה דימומים ובצקות, הגולגולת שלה הייתה שבורה, וכן האגן והאוזן. לא הייתה הרבה תקווה". ובכל זאת, כאמור, היא ובעלה חיים החליטו שלא לוותר - לא משנה כמה העתיד נראה פסימי. "לקחנו החלטה להיכנס למצב של שמחה ולחשוב רק מחשבות חיוביות. כל אבחנה של רופא נשארה על השולחן שלו, ואילו האבחנה שלנו הייתה שהדר מתעוררת לקול מוזיקה שמחה וחיזוקים. יצאנו למלחמה".

זירת התאונה בזיקים שבה נפצעה קשה הדר בן קמחי מפגיעת מכונית
זירת התאונה בזיקים שבה נפצעה קשה הדר בן קמחי מפגיעת מכונית | צילום: חדשות 13

וכפי שזה נראה כעת, הם בהחלט ניצחו. הדר סיפרה כי למרות שהייתה מורדמת, תמיד הצליחה לשמוע את הדברים של הוריה שלא משו ממיטתה. "הם לחשו לי באוזן 'את חזקה', 'את יכולה לעמוד בזה', 'את מסוגלת'. וגם שמעתי שירים שעושים לי טוב". ועל אף האופטימיות, שלב השיקום לא היה פשוט כלל. "לא יכולתי לעמוד על הרגליים בהתחלה, אבל גם כאן אמא ואבא תמיד היו לצידי. היו כמה פעמים שנפלתי והתעלפתי, אבל קיבלתי המון עזרה, עידוד ותמיכה והצלחתי להאמין שאני מסוגלת להמשיך".

כעת, היא רוצה להעניק תקווה לאחרים. לאחרונה היא החלה להתנדב במד"א. "החלטתי שהמעט שאני יכולה לעשות כדי להודות על כל מי שהציל אותי זה להחזיר ולהציל חיים. ההתנדבות עושה לי הרגשה מאוד טובה", סיכמה, "לדעת שאני יכולה לסגור את המעגל הזה, להחזיר את החיים שלי לאנשים אחרים - זה מדהים".