הקטל בדרכים: בת 50 נהרגה בתאונה עם משאית בעוטף עזה

צוות מד"א שהוזעק לזירה בצומת גבולות קבע את מותה של האישה שנהגה ברכב פרטי. שני פצועים כבני 40 במצב בינוני פונו במסוק לביה"ח סורוקה. מחקירה ראשונית עולה כי הנהגת יצאה לעקיפה בקו לבן

זירת התאונה בצומת גבולות
זירת התאונה בצומת גבולות | צילום: נתן יצחק- דובר נגב מערבי

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: אישה בת 50 נהרגה היום (ראשון) בתאונת דרכים בין רכב פרטי למשאית בצומת גבולות שבכביש 232 בעוטף עזה. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותה של האישה, שנהגה ברכב פרטי. מחקירה ראשונית עולה כי הנהגת יצאה לעקיפה בקו לבן והתנגשה חזיתית במשאית שבאה ממול.

שני גברים כבני 40 נפצעו בינוני, ופונו במסוק מד"א לבית החולים סורוקה, כשהם סובלים מחבלות בראש ובגפיים.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20200126-1650' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='זירת התאונה בכביש 232' kid='1_j7v4xrjo' duration='17'']

עוד בחדשות 13:

הקטל בדרכים: רוכב אופנוע בן 34 נהרג בכביש 4 סמוך לאשדוד

חשד: נסע עם הרכב לאחור – ודרס למוות את בתו הפעוטה בתל שבע

המשאית ההפוכה זירת התאונה בצומת גבולות
המשאית ההפוכה זירת התאונה בצומת גבולות | צילום: נתן יצחק- דובר נגב מערבי

חובש בכיר במד"א זהר חוברה, סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. ראינו רכב מעוך בצד הכביש, ובסמוך משאית הפוכה. נהגת הרכב הייתה לכודה, כשהיא ללא רוח חיים ונאלצנו לקבוע את מותה. בסמוך למשאית התהלך גבר כבן 40 שחילץ את עצמו, כשהוא סובל מחבלה בראש, וגבר נוסף כבן 40 נלכד בקבינת המשאית. סייענו לחלץ אותו בעזרת חיילים שהיו במקום, כשהוא בהכרה מלאה עם חבלת ראש ולאחר טיפול ראשוני בשטח, פינינו אותם במסוק מד"א לביה"ח כשמצבם יציב".

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני התייחס לתאונה הקטלנית: "כואב את מותה של תושבת המועצה ומשתתף בצערה הכבד של המשפחה. צוותי המועצה מלווים את המשפחה בשעות אלה ונסייע בכל שידרש". עוד הוסיף: "משרד התחבורה חייב להכיר בבעיה התשתיתית החמורה של כביש 232, שלא סלחן לאף טעות.
שנים אנו שבים וזועקים על סכנת המוות שנקראת כביש 232 ומוצאים עצמנו נלחמים על זכות בסיסית לנסוע בבטחון. המדינה בקיפאון כשהסובלים הבולטים מכך הם תושבי עוטף עזה שלא זוכים לאופק של שקט בטחוני בגבול וגם לא לבטחון בכבישים. על קרונות הרכבת החדשים שנקנו מהתקציב שיועד להמשך הרחבת כביש 232 צריך לכתוב: 'בחסות תושבי עוטף עזה'".

המשאית ההפוכה זירת התאונה בצומת גבולות
המשאית ההפוכה זירת התאונה בצומת גבולות | צילום: נתן יצחק- דובר נגב מערבי

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, משנת 2003 אירעו 651 תאונות דרכים בכביש 232 שבהן נהרגו 48 בני אדם ו-1,550 בני אדם נפגעו, 134 מהם קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כביש 232 ידוע ככביש דמים, ולכן בשנת 2014 הממשלה החליטה להקצות 250 מיליון שקלים לשיפור התשתית בכביש, פעולה שעד כה לא בוצעה והייתה יכולה לחסוך את חייהם של אזרחים רבים. מדובר בכביש צר ומפותל ללא גדר הפרדה שתמנע תאונות חזיתיות, וכמו כן הכניסות והיציאות לישובים כמעט ואינן מוסדרות ומסכנות בכל יום את התושבים. מעבר לתשתית הרעועה, בכל יום נוסעות בכביש כ-2,000 משאיות כבדות אשר עושות את דרכן למעבר כרם שלום ולכן מדובר בציר תנועה מרכזי שמזמן כבר היה חייב להיות מטופל כדי לצמצם את מספר התאונות הרב".

בלילה שבין שישי לשבת נהרג רוכב אופנוע בן 34, לאחר שהחליק ופגע ברכב פרטי בכביש 4 דרומית לצומת שדה עוזיהו סמוך לאשדוד. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו במקום. נהג המכונית, כבן 30, יצא ללא פגע.