סבו של הנער בן ה-14 שנרצח ע"י אביו: "נפלה עלינו פצצת אטום"

חודש לאחר הלילה שבו האב מקריית גת דקר למוות את בנו, בני המשפחה והחברים עוד לא הצליחו לעכל. חברו של הנאשם סיפר לחדשות 13: "זה עדיין לא נקלט - אין סיכוי שזה הבן אדם" • בלעדי

זמן צפייה: 05:32

חודש חלף מאז אותו לילה שבו א', איש עסקים מצליח ואב משפחה מקריית גת, רצח את בנו בכורו בן ה-14. בני המשפחה והחברים עדיין אינם מצליחים לעכל איך האיש שמתארים עדין נפש, אב משפחה מסור, יכול היה לפגוע בבנו בכורו.

סבו של הנער סיפר לחדשות 13: "נפלה עלינו פצצת אטום. אחרי שהפסיכיאטרים דיברו איתו על מה שקרה, נתנו לו להבין - הוא בכה, הוא צעק, החיים שלו נגמרו. אז הבן שי מספר לו שעל הקבר הוא אמר כמה מילים, הוא אמר 'מה - יש קבר? יש קבר'".

יואל וקסברגר, הוא בעלים של חברה מובילה למוצרי יודאיקה בעולם החרדי. א' היה השותף העסקי שלו. "זה עדיין לא נקלט לי. כאילו זה נראה איזה סרט. אין סיכוי שזה הבן אדם", אמר וקסברגר והוסיף: "איך ייתכן שאדם שכל כך מתרגש מילדים חולים וזרים יכול לפגוע כך בבנו? מה קרה שם באותו לילה?".

הבית בקריית גת שבו בן 14 נדקר למוות ע''י אביו
הבית בקריית גת שבו בן 14 נדקר למוות ע''י אביו | צילום: עמית מלול

סמוך לשעה 19:00 הגיע האב בן ה-37 לבית הרב שלו בירושלים. האב שב לביתו ונכנס למשרד שבחצר הבית. וקסברגר משחזר את מה שאירע באותו הלילה: "ב-22:22 קיבלתי ממנו מייל. הוא שלח לי תיקונים מורכבים. זאת אומרת שיש שם מוח מיושב. ב-22:22 והמקרה קרה ב-23:40". 

סמוך לחצות, א' נוטל בפתאומיות סכין מטבח, רץ לעבר בנו הבכור בן ה-14 ודוקר אותו בשנתו בכל חלקי גופו לעיני אשתו ובתו. בבית החולים נקבע מותו של הבן. שבוע לאחר מכן נעצר גם יוצא יחידה מובחרת שהואשם כי סיפק לאב סם מסוכן מסוג MDMA למפגש טיפולי שהשניים ניסו לעשות. א' לא היה היחיד שקיבל את הסמים הטיפוליים לכאורה.

חבר משותף של השניים סיפר השבוע לחדשות 13, מה בדיוק קרה שם: "כל הסצנה הזאת התחילה מקבוצה של כמה חברים שראו את הסרט 'טריפ של חמלה', שמעו שיש טיפול ניסיוני בחומרים האלה, והם חשבו שהם יכולים לקצר תהליכים ולעשות את זה לבד. שום טיפול ושום מטפל".

מטעם עורכי הדין שמייצגים את הנאשם באספקת סמים לאב נמסר כי "המשטרה לא מצאה שום קשר בין מרשי לבין האירוע הטרגי שהתרחש בכלל כשלושה שבועות לאחר המפגש בין השניים. מרשי עבר אירועים קשים שהובילו אותו למצב נפשי קשה אשר ממנו נחלץ בעזרת טיפול מיוחד. טיפול זה כבר אושר על ידי רשויות הבריאות במדינות שונות".