"סמל לנחישות": המג"ד שנפצע אנוש בצוק איתן נבחר להשיא משואה

אל"מ שי סימן טוב, שפיקד על גדוד 12 במבצע, התבשר על בחירתו וסיפר כי הוא "מתרגש מהמעמד". גם מנכ"לית עמותת "אנוש" ד"ר הלה הדס זכתה בכבוד. "סיפור חייה שזור בצמיחה מתוך המכאוב"

אלוף משנה שי סימן טוב | צילום: דובר צה"ל

שרת התרבות מירי רגב הודיעה היום (חמישי) כי אל"מ שי סימן טוב, המג"ד שנפצע אנוש ב"צוק איתן", נבחר להשיא את משואת צה"ל ביום העצמאות. רגב בירכה על הבחירה בקצין ואמרה כי: "אל"מ סימן טוב מסמל את נחישות הרוח ועוצמת הנפש להתגבר על מכאובי הגוף". סימן טוב הגיב לבחירתו: ״אני מודה על הזכות להדליק משואה כנציג צה"ל ומתרגש מהמעמד. מעריך ומוקיר את ההזדמנות שניתנה לי על ידי מפקדיי להמשיך ולפקד בצה"ל".

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-20190418-1706' autoplay='0' credit='' desc='שי סימן טוב ב"שישי עם אילה חסון", אפריל 2018' kid='1_skfrf5jd' duration='744'']

גם ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת "אנוש", נתבשרה היום על בחירתה. "העמותה פועלת לקידום רווחתם של מתמודדי הנפש בישראל ולשילובם בחברה, ותחת הנהגתה הצליחה לקדם מהפכה בתחום זה בישראל בתחומי החקיקה, התעסוקה והדימוי הציבורי. הילה היא נצר למשפחת עבו, משפחה יהודית שעלתה מאלג'יר לגליל ופעלה רבות לחיזוקו של היישוב היהודי בתחומיו", מסרה הוועדה. השרה רגב הוסיפה: "אני נרגשת מהבחירה בד"ר הלה הדס להשיא משואה. ד"ר הדס עומדת מאחרי המהלכים החברתיים ותיקוני החקיקה למיגורן של הדעות הקדומות נגד מתמודדי הנפש. סיפורה האישי שזור בצמיחה מתוך המכאוב ובגבורת הרוח על פני השכול והאובדן".

הלה הדס ושי סימן טוב
הלה הדס ושי סימן טוב | צילום: חדשות 13

ביראיון ל"חדשות" עם יעקב אילון אמרה הדס כי "אייצג את כל מקבלי השירות בעמותה ואת כל האנשים שמתמודדים עם בעיות נפשיות במדינה - והם רבים. חשוב לי להגיד שאני רק השליחה, אחת מתוך אנשים רבים. השפענו והבאנו לכך שהיום אנשים מבינים שבריאות הנפש הוא הסיפור של כולנו, זה הסלוגן שלנו וזה דבר שאנחנו מאמינים בו".

עוד אמרה כי "אני וכל האנשים שאיתי חייבים להיות אופטימיים ולהבין שזה נושא שצריך לטפל בו כל הזמן, בכל שיחת סלון, בכל הזדמנות. אני לא חושבת שמחר יפסיקו להתנגד לנו, אבל אני יכולה לומר שההתנגדות הולכת ופוחתת".

מוקדם יותר היום, מחו במרכז הרפואי לגליל שבנהריה על החלטת השרה רגב לבחור במנהל המרכז הרפואי זיו בצפת להדליק משואה, על רקע טיפול בית החולים בפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. אגודת ידידי בית החולים נהריה כתבה במכתב כי "המרכז הרפואי לגליל מילא את התפקיד החשוב ביותר במערך חשוב זה. הוא טיפל בכ-70% מהפצועים הסורים, בכלל זה פגיעות ראש ופצועים שנזקקו לניתוחי עמוד שידרה וגפיים מורכבים. המרכז העמיד לטובת המבצע את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר והצוות המיומן ביותר שלו. באחד המקרים אף שיחזר באמצעות טכנולוגיית הדפסת תלת מימד פנים לפצוע סורי - תהליך פורץ דרך שבוצע לראשונה בארץ. בנוסף, זכה בית החולים להכרה בינלאומית רחבה על מאמציו בתחום זה".

המרכז הרפואי לגליל
המרכז הרפואי לגליל | צילום: דף הפייסבוק ''המרכז הרפואי לגליל''

רופאים בכירים מבית החולים נהריה, הצטרפו לקריאה, וכתבו מכתב בו תקפו את הבחירה: "החלטת הוועדה להעמיד את בית החולים בצפת בחזית המבצע ההומניטרי היא בבחינת סטירת לחי לצוותים הרפואיים שנתנו מעצמם, ועשו מעל ומעבר לדרישות תפקידם בחמש וחצי שנים מפרכות של טיפול בפצועים הקשים ביותר שראו בתי חולים במדינת ישראל. אנו קוראים לתקן את העוול ולהזמין את מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום, להשיא משואה ביחד עם ד"ר זרקא".

אבי נשר ובנו ארי
אבי נשר ובנו ארי | צילום: רפי דלויה

הבוקר נבחר הקולנוען אבי נשר הקולנוען אבי נשר להשיא משואה בטקס שיתקיים בהר הרצל ביום העצמאות ה-71 של ישראל. נשר אחראי לשורה של סרטים שזכו להצלחה רבה בארץ ובחו"ל, בהם "הלהקה", "דיזנגוף 99" ו-"סוף העולם שמאלה". בספטמבר 2018 נהרג בנו, ארי נשר בתאונת דרכים בשדרות רוקח בתל-אביב. משפחת נשר החליטה לתרום את איבריו ובכך הצילה חמישה בני אדם. שרת התרבות מירי רגב אמרה על הבחירה: "אבי, אני מחבקת אותך ואת משפחתך ומודה לך על תרומתך הענקית לתרבות ולחברה הישראלית. אתה מסמל בעיניי את הרוח הישראלית הטובה, רוחה של האחדות ואהבת ישראל, הנישאת על כנפי נשר אדירות מעל כל מחלוקת".

עד כה נבחרו שישה מדליקי משואות, ביניהם הזמר יהודה פוליקר, מייסדי מיזם החלל הישראל Space IL ואימהות שלושת הנערים החטופים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח.