שני הרוגים ופצוע אחד קשה מפגיעה ישירה באשכול

אחת מהרקטות במטח לעבר יישובי הדרום פגעה בקראוון ופצעה 10 בני אדם • ישראל פתחה את מעבר כרם שלום להכנסת משאיות דלק לעזה • נתניהו: "ירי לאחר המבצע יגרור תגובות קשות" • משדר מיוחד

זמן צפייה: 02:49

שני בני אדם נהרגו היום (שלישי) ואדם אחד נוסף נפצע קשה כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה בבית אריזה במועצה האזורית אשכול, זאת במהלך מטח רקטות כבד שנורה בשעות הצהריים לעבר יישובי עוטף עזה, באר שבע, אשדוד ואשקלון. כמו כן, ישנם עשרה נפגעים נוספים בדרגות פציעה קלות יותר מפונים כעת לבתי החולים. בנוסף, גם בעיר אשדוד זוהתה פגיעה ישירה בבניין שנמצא בתהליכי בנייה, לא דווח על נפגעים באירוע. זאת ועוד, רקטה פגעה ישירות בבית בזיקים, כתוצאה ממנה אין נפגעים. בתוך כך, ישראל פתחה את מעבר כרם שלום להכנסת משאיות עם דלק לעזה.

בעקבות המשך הירי לעבר הארץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום לראשי הרשויות: "ירי לעטוף אחרי המצבע יגרור תגובות קשות מאוד, המבצע יימשך עוד כמה ימים". בהמשך אמר נתניהו: "החמאס קיבלו מכות שהם לא ציפו להן, החזרנו את הארגון שנים רבות אחורה. האויבים שלנו מסביב רואים איזה מחיר אנחנו גובים על התוקפנות נגדנו, ואני בטוח שהם יפיקו את הלקח".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105181512' autoplay='0' credit='מצב ביטחוני גלובאלי ' desc='' poster='' kid='1_ae2t4rcw' duration='15']

במקביל, במסגרת גל התקיפות של צה"ל ברצועה, הותקף מתחם שיגור תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי שבמרכז רצועת עזה. כמו כן, הותקפו שני משגרי רקטות נוספים של ארגון הטרור חמאס. זאת ועוד, מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדת שיגור רקטות בצפון רצועת עזה, ממנה בוצע הירי לבאר שבע.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מטחים כבדים לדרום: פצוע קל מנפילה במעבר ארז בצפון הרצועה

אחרי לילה שקט: חודש הירי לדרום; ביידן לנתניהו: בעד הפסקת אש

הממשלה אישרה להאריך ב-48 שעות את מצב החירום האזרחי בלוד

מבצע שומר החומות, עזה
תמונות ההרס מרצועות עזה

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול הגיב לאירוע: "הנפילה היתה בישוב ללא מיגון, שלא נכלל בתוכנית המיגון המדינית ואת התוצאה הקשה קיבלנו היום. ירקוני הוסיף ופנה לממשלה בדרישה לעזרה: "המציאות טפחה על פנינו בצורה קשה אנו דורשים מהממשלה לפעול ללא דיחוי למגן את כל יישובי המועצה שנתונה תחת ירי בלתי פוסק".

שר הביטחון בני גנץ, ערך סיור בבסיס חיל הים באשדוד ולאחריו התייחס לירי שבוצע אמש מגבול לבנון ולחדירת המל"ט היום בבוקר: "צה"ל פרוס וערוך בכל הגבולות- ויסכל כל ניסיון של גורמים זרים לפגוע באזרחי ישראל ולהפר את ריבונות".

פגיעה באשכול, שני הרוגים באשכול
זירת פגיעת הרקטה במועצה האזורית אשכול | צילום: דובורת זק''א

לדברי גנץ, "לוחמי חיל הים פועלים בנחישות - מול מטרות טרור לאורך חופי עזה, באמצעים שחמאס לא הכיר בעבר, ונגד הכוח הימי שחמאס בנה- שחלק גדול ממנו נפגע וצלל אל מצולות הים. גם הקהילה הבינלאומית צריכה להבין שמי שפותח באש זה ארגון הטרור חמאס שממשיך לירות לעבר אוכלוסייה אזרחית ללא הבחנה- והוא נושא באחריות ומשלם את המחיר".