לילה של מטחים כבדים לדרום: בת 87 נפלה כשרצה לממ"ד - ונהרגה

קשישה מאשדוד נחבלה בעת שמיהרה למרחב מוגן, ובהמשך נקבע מותה. מתה מפצעיה בת 50 שנפגעה בנסיבות דומות ביום שלישי • גבר כבן 60 נפצע קשה מרסיס באשקלון • תוך חצי שעה: צה"ל תקף 150 מטרות

זמן צפייה: 03:12

מבצע שומר החומות: כ-190 רקטות שוגרו מהשעה 19:00 אמש (חמישי) ועד לשעות הבוקר, מרצועת עזה לשטח ישראל. אזעקות נשמעו ביישובי הדרום והעוטף. שלוש מתוך עשרות הרקטות ששוגרו נפלו בשטח אשקלון וגרמו לנזקים קלים, 30 רקטות נפלו בשטח העוטף ורבות אחרות - יורטו.

באשדוד, קשישה בת 87 החליקה בביתה בעת שרצה למרחב המוגן - ונהרגה. לפני זמן קצר נקבע מותה של אישה כבת 50, אשר פונתה לבית החולים שיבא ביום שלישי לאחר שנחבלה בדרכה לממ"ד. בכך, מניין המתים מתחילת המבצע עלה לתשעה בני אדם. באשקלון, גבר בן 58 נפצע קשה מרסיס. הוא פונה לבי"הח ברזילי והבוקר מצבו התייצב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הירי נמשך: רקטות שוגרו לנתב"ג, לשפלה, לאשקלון ולאשדוד

בנט: ממשלת שינוי ירדה מהפרק; לפיד: אמשיך לנסות להקים ממשלה

המהומות בערים המעורבות התחדשו: חייל הותקף ביפו – מצבו קשה

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי במהלך הלילה, 160 מטוסים של חיל האוויר תקפו 150 מטרות ב-35 דקות. במקביל לתקיפות חיל האוויר, כוחות חי"ר, ארטילריה ושריון שנפרסו לאורך הגבול, ביצעו ירי של מאות פגזי ארטילריה ועשרות פגזי טנקים לעבר מטרות ברצועה. בתקיפה הושמדו קילומטרים רבים של תשתיות מנהור, וה"מטרו" של החמאס ניזוק. 

עוד עדכנו בצה"ל כי בתקיפה הופצצו גם חוליות נ"ט, מבנים של יחידות הסייבר ובורות שיגור רקטות של החמאס והג'יהאד האסלאמי, וכי זוהתה פגיעה בבכיר במערך הנ"ט של הג'יהאד, הבוקר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט שחצה משטח הרצועה לשטח ישראל.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2105140740' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת ה"מטרו" של חמאס' poster='' kid='1_lhcc1noi' duration='98']

בשעות הלילה, הורה פיקוד העורף לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה לשהות במרחבים המוגנים בשל הירי המאסיבי. בתום 5 שעות, ההנחיה הוסרה.

בחמאס לקחו אחריות על הירי הרקטי, והודיעו: "ירינו מטח של רקטות מדגם 'סג'יל' לעבר בסיס חיל-האוויר בחצרים". משרד הבריאות בעזה עדכן כי מתחילת המבצע נהרגו 109 בני אדם מהפצצות צה"ל, מתוכם 28 ילדים. 620 איש נפצעו.

שומר החומות, זירת נפילת רקטה באשקלון, רכב
זירת נפילת רקטה באשקלון | צילום: דוברות עיריית אשקלון

רשת אל-ערביה דיווחה כי המשלחת הביטחונית המצרית עזבה את ישראל לאחר שזו סירבה להצעת קהיר לרגיעה בעזה. לפי הדיווח, המשלחת הזהירה מפני המשך הפעולה הצבאית, וביקשה מישראל להפסיק את החיסולים הממוקדים של בכירים ברצועה, וכן את התמיכה בהתנחלויות וביהודים העולים למסגד אל-אקצא.
באל-ערביה נטען, כאמור, כי ישראל סירבה להפסקת אש לפני שתסיים את פעילותה הצבאית באופן מוחלט, או  "בטרם תחסל את הזרוע הצבאית של חמאס", לשון הדיווח. בשל החלטת ישראל, המשלחת המצרית החליטה להקפיא את שיתוף הפעולה שמתקיים בין המדינות בכמה נושאים.