לשוחח עם הילדים על הסכנות: המשטרה מזהירה מפני "יום האונס"

בימים האחרונים הופצו ברשתות קריאות לקיום "יום האונס הבין-לאומי". בשל כך, משטרת ישראל הוציאה אזהרה מיוחדת להורים, וסיפקה כמה כללי זהירות שיש לנקוט בהם • כך תגנו על הילדים שלכם

זמן צפייה: 06:16

משטרת ישראל, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ויחידה 105 בלהב 433 פרסמו היום (שישי) אזהרה מיוחדת לציבור, שבה סיפרו כי בימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פוסטים אשר קוראים לקיים מחר את "יום האונס הבין-לאומי".

כאמצעי זהירות, המשטרה קראה להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם - ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה בקריאות מסוג זה. בנוסף, יש להימנע מלשתף פעולה עם שולחי התכנים בנושא או לשתף תכנים עם אנשים שאינם מכירים, ולא להפיץ בעצמם תכנים אלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ימינה על דרישת ליברמן: "לא נקבל חרם על החרדים או נציגיהם"

כ-50 מתפרעים נעצרו בעימותים האלימים בי-ם; 20 שוטרים נפצעו

"הישג ענק": ישראל חצתה את רף 5 מיליון המחוסנים במנה השנייה

במשטרה הדגישו כי כל צפייה בתכנים הקוראים לפגוע באחר עלולה להוות אמצעי לתקיפה מינית של קטינים ובגירים, זאת מתוך מטרה לחקות את התוכן אליו נחשפו. מי שכבר נפגע או נחשף לתכנים אסורים, יכול לפנות למוקד 105 ולדווח.

"נמשיך להיאבק בנחישות בתופעה החמורה גם במרחב הווירטואלי, ונשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להביא לדין את העבריינים הפוגעים בגופם ובפרטיותם של קטינים ובכלל", לשון ההודעה.