"צניעותה תלווה אותנו": במערכת הפוליטית נפרדים מנחמה ריבלין

פוליטיקאים רבים ספדו לרעיית הנשיא, שהלכה לעולמה בגיל 74. נתניהו: "נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה". גנץ: "אישה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה"

זמן צפייה: 07:06

ברחבי הקשת הפוליטית מבכים את מותה של רעיית הנשיא נחמה ריבלין שהלכה היום לעולמה בערב יום הולדתה ה-74. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".

יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז״ל. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנחנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך

— Benjamin Netanyahu (@netanyahu) 4 ביוני 2019

יו"ר כחול לבן בני גנץ הספיד אשת הנשיא וכתב: "עם לכתה לעולמה של אשת הנשיא, הגברת נחמה ריבלין ז"ל, סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה היתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה. יהי זכרה ברוך".

עם לכתה לעולמה של אשת הנשיא, הגברת נחמה ריבלין ז"ל, סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו.
נחמה היתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה.
יהי זכרה ברוך.

— בני גנץ - Benny Gantz (@gantzbe) 4 ביוני 2019

לכתבות נוספות בנושא:

אשת הנשיא נחמה ריבלין הלכה לעולמה בגיל 74

הידרדרות פתאומית במצבה של נחמה ריבלין; קוצר ביקור הנשיא בקנדה

ריבלין בביה"ח: "נחמה אישה חזקה - האמא והסבתא הטובה בעולם"

נחמה ריבלין
נחמה ריבלין | צילום: בני גמזו לטובה

גם יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין הספיד את ריבלין: "בשמי ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים, אני משתתף בצערם העמוק של חברי, נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחתו. באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

"המומים וכואבים את לכתה של נחמה ריבלין", כתב יו"ר העבודה אבי גבאי, "שולח חיבוק ותנחומים לנשיא ולבני משפחתו. הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד. יהי זכרה ברוך". שרת המשפטים לשעבר איילת שקד כתבה: "יחד עם כל אזרחי ישראל אני משתתפת בצערו של נשיא המדינה ראובן ריבלין על פטירת רעייתו נחמה. בני הזוג ריבלין היו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. זכיתי להכיר את נחמה בשנים האחרונות וגיליתי אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינה ולאזרחי ישראל. יהיה זכרה ברוך".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הספיד וכתב: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של רעיית הנשיא ראובן ריבלין, הגב' נחמה ריבלין. בשמי ובשם רעייתי אלה, אני שולח תנחומים לנשיא ולמשפחתו. נחמה תזכר לעד כאשת חיל, צנועה, בעלת לב רחב ונתינה אין סופית לזולת. יהי זכרה ברוך".

הנשיא ריבלין עם נחמה רעייתו
הנשיא ריבלין עם נחמה רעייתו | צילום: באדיבות המשפחה

שרת התרבות מירי רגב כתבה: "מביעה צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, ושולחת תנחומים לנשיא ולבני משפחתו. נחמה תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

"שולח חיבוק למשפחת ריבלין ולרובי היקר והאהוב", כתב ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן). "נחמה מלאת אור ואהבה, בצניעות וענווה הייתה שותפה לעשייתו הציבורית של רובי. על אף המאבק במחלה הקשה המשיכה בנתינה והעניקה כוחות ושמחה לילדים עם מוגבלויות ולנשים במצוקה. למענה ולזכרה נזכור להיות טובים יותר איש לרעהו. כמו שהייתה לנו - נחמה".

"עצובים יחד עם כל עם ישראל על פטירת רעיית הנשיא נחמה ריבלין", כתב שר החינוך לשעבר נפתלי בנט. "נחמה חיה בענווה ופשטות ובאהבה גדולה לבעלה רובי. תנחומי לנשיא המדינה ולכל משפחתו. יהי זכרה ברוך".

יו"ר כולנו משה כחלון הספיד גם הוא את ריבלין: "משתתף בצערו של הנשיא ראובן ריבלין עם לכתה של אשתו היקרה נחמה. יהי זכרה ברוך". שר הפנים אריה דרעי מסר: "כאב וצער גדול על פטירת רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין. אשה צדקת, צנועה, ישרת דרך שאהבה את עמה ומולדתה והעם השיב לה אהבה אין קץ. יהי זכרה ברוך".

נחמה ריבלין
נחמה ריבלין | צילום: רועי ברקוביץ'

השר לביטחון פנים גלעד ארדן כתב בהספד לאשת הנשיא: "משתתף בצערו העמוק ובאבלו הכבד של נשיא המדינה רובי ריבלין על פטירתה של רעייתו היקרה נחמה. מדינת ישראל כולה עצובה על לכתה של אשה שהיתה מופת לנתינה ורגישות. יהי זכרה ברוך".

ח"כ משה יעלון (כחול לבן) כתב: "אני, חברי מפלגת תל''ם ויתר סיעת כחול-לבן - שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא היקר רובי ריבלין ולמשפחה. אנו יודעים איזו אבדה גדולה זו, ורצוננו לחזקכם בשעתכם הקשה. ובבניין ציון תנוחמו".

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) הספיד את ריבלין וכתב: "מלבד העובדה שנחמה היתה רעיית הנשיא. היא היתה אישיות בפני עצמה. צנועה ופעילה למען ילדים במצוקה, הכרת האחר ויחס שוויוני לאזרחים הערבים ועוד.. הכרתי אישה חזקה בעלת ערכים הומניים. יהי זכרה ברוך".

"אני שולח את תנחומיי לנשיא המדינה ראובן רובי ריבלין על פטירתה של רעייתו נחמה", כתב השר להגנת הסביבה זאב אלקין. "כולנו התפללנו להחלמתה והיום אנו מבכים על לכתה. נחמה הייתה אישה מיוחדת והשותפות העמוקה ואהבה בין הנשיא לרעייתו ניכרו לכל אורך שנות נישואיהם. זהו יום עצוב למדינת ישראל. יהי זכרה ברוך".

ח"כ איציק שמולי (העבודה) כתב בהספד לאשת הנשיא: "כואב מאוד את פטירתה בטרם עת של רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, אשה חכמה, ענווה ואמיצה שפתחה את ביתה ואת לבה לכל אזרח וילד בחברה הישראלית. תנחומים כנים לנשיאנו האהוב ראובן ריבלין בצערו העמוק"

"מצטער על לכתה של נחמה ריבלין, אישה יקרה ואוהבת אדם. תנחומים לנשיא ריבלין ולכל המשפחה", כתב יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה. שר הביטחו לשעבר אהוד ברק כתב בהספד לריבלין: "ליבנו ומחשבותינו היום - כולן לנשיא המדינה האהוב, רובי ריבלין, עם פטירתה של רעייתו נחמה. אשה מופלאה עם לב ענק, שהלכה איתו דרך כל תלאות החיים כשהיא נושאת את סבלה בשתיקה גאה ומקדישה את חייה לעזרה לאחרים. יהי זכרה ברוך".

"יחד עם כל עם ישראל אני מרכין ראשי בכאב בעקבות פטירתה של רעיית נשיא המדינה", כתב ח"כ דוד ביטן (הליכוד). "הגב׳ נחמה ריבלין ושולח את תנחומיי הכנים לנשיא ולמשפחתו. דמותה וצניעותה מהווים השראה לכולנו, יהי זכרה ברוך". ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) הספיד את ריבלין וכתב: "בלב כבד נפרדים היום מהגב׳ נחמה ריבלין, רעייתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. נחמה הקדישה את חייה לפעילות ציבורית, ולימדה אותנו ענווה, אהבת אדם והארץ. תנחומים לנשיא המדינה ולבני המשפחה. אנו משתתפים בצערכם. יהי זכרה ברוך".

ראובן ריבלין, נשיא מדינת ישראל
ראובן ריבלין, נשיא מדינת ישראל | צילום: לע''מ

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) מסרה את הספדה: "עצובה ומוצפת דמעות מאז שקבלתי מהנשיא הדואב את הבשורה המרה על לכתה של נחמה, חברתי האהובה. אבדנו גברת ראשונה חכמה, מצחיקה, מלאת חיים, ויוצאת דופן בצניעותה. נחמה היתה הרבה יותר מאשתו האהובה של הנשיא. אישיות ססגונית, דעתנית, משכילה, אוהבת. ודעתנית בזכות עצמה. זה כואב".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הספיד את ריבלין וכתב: "תנחומים וחיבוק עז לנשיא ראובן ריבלין על מות רעייתו נחמה. השנים שעברו יחדיו, רק העצימו והעמיקו את האהבה וההערכה ביניהם. שני אנשים שלא שכחו להיות בני אדם ולא נתנו לגינוני הכבוד לשנות אותם. בשקט, בענווה ובמסירות, נחמה ריבליו נגעה בלב של כולנו ולכולנו עצוב היום".

"ברוך דיין האמת", כתב ח"כ לשעבר משה פייגלין. "משתתף בצערו הכבד של נשיא המדינה ראובן ריבלין על פטירת רעייתו נחמה. בני הזוג ריבלין היוו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. נחמה הייתה אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינת ישראל, לארץ ישראל ולאזרחי ישראל. יהיה זכרה ברוך".