מתכוננים לתיירים: עיריית תל אביב תספק הסעות לאירוויזיון בשבת

העירייה הודיעה כי תפעיל כ-50 אוטובוסים חינמיים בשני מסלולים מרכזיים במהלך סוף השבוע שבו יתקיים גמר התחרות הבינלאומית. במקביל, יתוגברו קווי תחבורה ציבורית באוטובוסים וברכבות

הדמייה של במת האירוויזיון 2019
הדמייה של במת האירוויזיון 2019 | צילום: החדשות 13

עיריית תל אביב-יפו הודיעה היום (ראשון) כי תעמיד הסעות בחינם למופעי האירוויזיון במהלך סוף השבוע של גמר התחרות, שיתקיים בשישי ובשבת 18-17 במאי. העירייה הודיעה כי תפעיל כ-50 אוטובוסים בשני מסלולים מרכזיים בעיר, בין שדרות רוקח למסוף הכרמלית שסמוך לכפר האירוויזיון בפארק צ'ארלס קלור: קו אחד ינוע על קו החוף והקו השני ייסע על מרכז העיר.

לפי הודעת העירייה, בכל תחנה מיועדת יוצב נציג עם שלט שיציין כי זוהי תחנת איסוף להופעות האירוויזיון. "מרגע זכייתה של תל-אביב-יפו באירוח האירוויזיון, פועלת העירייה להנגשת התחבורה הציבורית אל העיר ובתוכה לקהל התיירים. במסגרת זו הוכנה תוכנית עבודה עירונית בשיתוף משרד התחבורה וגופי התחבורה השונים בעיר", נמסר מעיריית תל אביב. בין היתר, יתוגבר מערך התחבורה הציבורית באוטובוסים ורכבות בשעות הפעילות השגרתיות, מדבקות עם מסלולי הקווים יפורסמו בתחנות באנגלית ושמות התחנות יתורגמו בשילוט האלקטרוני בתוך ובקדמת האוטובוסים.

הקווים החינמיים יפעלו ביום שישי מהשעה 18:00 במתכונת איסוף ומשעה 2:00 בבוקר במתכונת פיזור. במהלך יום השבת יחלו האוטובוסים לפעול בשעה 11:00 לקראת החזרה הגנרלית שתתחיל בצהריים ויעברו לפיזור החל מהשעה 18:15. במהלך הגמר, שיתקיים בשידור חי, יפעלו אוטובוסי הפיזור משעה 17:30 עד השעה 01:30 לפנות בוקר, אז יתחילו במסלולי הפיזור.

הכיתוב TOY על בניין עיריית תל אביב לאחר הזכייה באירוויזיון
הכיתוב TOY על בניין עיריית תל אביב לאחר הזכייה באירוויזיון | צילום: רויטרס

עוד מתכננת העירייה להציב עמדת מידע לתייר שתפעל סביב לשעון באולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג וכן בתחנת סבידור מרכז. בנוסף, הודיעה עיריית תל אביב כי תפעל מול חברות המוניות כדי לוודא התנהלות תקינה מול תיירים, ותפנה לחברות התחבורה האלטרנטיבית, כגון אופניים וקורקינטים, על מנת להבטיח הגדלת מספר הכלים בתקופת האירוויזיון.

בשבוע שעבר פורסם באופן רשמי כי מלכת הפופ הבלתי מעורערת, מדונה, תגיע לבקר בישראל בחודש מאי הקרוב - ותופיע בגמר האירוויזיון. מדונה אישרה כבר לפני כמה חודשים את רצונה להופיע באירוע, אך בשל הקשיים הכלכליים של התאגיד וחוסר תמיכת הממשלה - עד כה טרם הושג מימון להופעתה. לבסוף הודיע המיליארדר היהודי-קנדי סילבן אדמס כי יממן את הופעתה ושהותה בישראל בסכום של 1.3 מיליון דולר. אדמס, הפועל בשנים האחרונות לחיזוק ולמיתוג מדינת ישראל, אחראי גם להבאת מירוץ הג'ירו ד'איטליה לארץ.

מדונה תגיע לישראל למשך ארבעה ימים, ותביא עמה כשישים רקדנים. בליל האירוע עצמו היא תבצע שני שירים על הבמה, אחד מהשירים יהיה מלהיטיה המוכרים, והשני מתוך אלבומה החדש שצפוי לצאת בקרוב.

הזמרת מדונה בהופעה בצעדת הנשים בוושינגטון נגד טראמפ
הזמרת מדונה בהופעה בצעדת הנשים בוושינגטון נגד טראמפ | צילום: רויטרס

בחודש שעבר נחשף באופן רשמי השיר שייצג את ישראל באירוויזיון בתל אביב. שירו של קובי מרימי "Home" פורסם עם הקליפ המלווה אותו. בניגוד לשנים הקודמות, בהן שירי פופ קצביים ייצגו את ישראל, הפעם מדובר בבלדה שקטה - והתגובות ברשת לא איחרו לבוא. רבים מחו על כך שמדובר בשיר איטי ושקט, אבל היו גם כאלה שאהבו. "קובי עושה את זה מצוין עם שילוב מאוד מעודן ונכון של קולות האופרה והייחודיות של קובי, ובהחלט מאוד מעניין איך זה יבוא לידי ביטוי על הבמה," אומר שגיא קליין, מנהל קבוצת חובבי אירוויזיון 2019.

השיר Home הולחן ונכתב על ידי שני יוצרים, ענבר ויצמן ואוהד שרגא, פיינליסט העונה השמינית של "כוכב נולד" וחבר בהרכב  "עילי בוטנר וילדי החוץ". השיר נבחר במסגרת שיתוף הפעולה בין "כאן - תאגיד השידור הישראלי", "שידורי קשת 12" ו"טדי הפקות" זו השנה החמישית. לדברי חברת ההפקות "טדי", "הקליפ צולם בשחור לבן בטכניקות קולנועיות שמעמידות את קובי במרכז הקליפ ונותן כבוד ליכולות השירה הייחודיות שלו".

בחודש פברואר מחירי הכרטיסים לאירוויזיון ולמופעים הנלווים לו. תחרות השירה תכלול תשעה מופעים: גמר, שני חצאי גמר ושתי חזרות לכל מופע. בסך הכל באולם ישנם 7,300 מקומות, ומתוכם 3,000 שמורים למשלחות, לאיגוד השידור האירופי ולגורמים נוספים. פירוט המחירים המלא פורסם הבוקר ע"י רז שכניק בידיעות אחרונות.

קובי מרימי מתוך קליפ השיר HOME
קובי מרימי מתוך קליפ השיר HOME | צילום: החדשות 13