"מאסנו בהבטחות": תושבי עוטף עזה הקימו מאהל מחאה בת"א

המוחים דורשים שקט והחליטו להקים עיר אוהלים בשדרות רוטשילד: "רוצים ללכת ברחוב בלי לפחד או לחשב איפה המיגונית. מוכנים לשבת גם תחת בית רה"מ, לא משנה מי זה יהיה"

זמן צפייה: 01:19

אחרי שנה של טרור בלתי פוסק, תושבי עוטף עזה החליטו להעביר את מחאתם לתל אביב. הערב (חמישי) הם הקימו עיר אוהלים בשדרות רוטשילד, כשהדרישה המרכזית שעומדת בראש המחאה היא שוויון בביטחון.

מיה ביידר, תושבת קיבוץ אור הנר בעוטף עזה, הסבירה על ההחלטה להקים מאהל מחאה: "אנו פונים לכל מי שצריך וחייב לקחת אחריות על המצב שקורה בנגב המערבי. זה פשוט מאוד, אנחנו לא מסוגלים לחיות בצורה הזאת". ביידר התייחסה גם לבחירות הקרבות, וציינה כי לא מדובר במחאה בעד צד פוליטי מסוים: "לא מעניין אותי אם הפתרון יגיע מראש ממשלה מהשמאל או הימין, מעניין אותי שקט ושלום. מאסנו בדיבורים והבטחות, אנחנו רוצים פתרון". את הדברים אמרה ביידר בתוכנית "שש".

מיה ביידר, תושבת קיבוץ אור הנר
מיה ביידר, תושבת קיבוץ אור הנר | צילום: החדשות 13

לשאלה איך חווים תושבי עוטף עזה את העובדה שמערכת הבחירות אינה מתמקדת במצוקה שלהם, על אף ההתקפות הבלתי פוסקות על אזור מגוריהם, אמרה ביידר כי "זה עצוב. זאת עוד הוכחה לכך שאנחנו אזרחים סוג ב', שלא רואים אותנו, ושאנחנו שקופים. על אף שאנחנו קרוב ל-90 אלף תושבים, אנחנו צריכים להגיע עד תל אביב כדי שיראו אותנו"

מאהל תושבי עוטף עזה ברוטשילד
מאהל תושבי עוטף עזה ברוטשילד | צילום: איתי פכטר

את המחאה יסיימו, לדבריה של ביידר, רק כאשר לא ייפלו טילים, בלונים, ולא יהיה רעש מצד רצועת עזה: "כשנוכל להתהלך ברחובות מבלי לפחד או לחשב איפה המיגונית הבאה, נדע שהצלחנו. אם לא ספציפית ברוטשילד, אני מוכנה לשבת גם תחת בית ראש הממשלה – לא משנה מי זה יהיה"

יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה לתושבי העוטף המוחים: "זו לא הפעם הראשונה שאני פוגש אתכם. הייתי במוסדות החינוך, ביישובים, בשטח. ההערכה שלי אליכם רבה מאוד. ההערכה אליכם היא חלק מהפתרון - אף אחד לא צריך לדרוש מכם לשאת את מדינת ישראל על הכתפיים. הדרישה שלכם היא דרישה פשוטה והמענה צריך להיות משולב. עלינו לפעול בעוצמה רבה. אחרי מבצע 'צוק איתן' היה שקט, והיישובים התפתחו, וחבל שהזמן לא נוצל למהלך משלים". לדבריו, "חייבים לשקם את ההרתעה ולהחזיר את השקט. אסור לוותר על המאמץ המדינתי, אבל לא לעשות את זה באמצעות מזוודות עם כסף". גנץ הוסיף כי "כשאני אהיה ראש הממשלה אתם תהיו האורחים שלי, ולא קפטן ג'ורג'. כשהייתי בביקור במכללת ספיר ונפגשתי עם הצעירים הבטחתי- אתם לא תרוצו אחרי אני ארוץ אליכם".