אסון המעלית בת"א: המשטרה תזמן את קבלן הבניין וחברת המעליות

גורמי אכיפת החוק יזמנו בימים הקרובים למתן עדות נציגים מעיריית תל אביב, אדריכל הבניין ומתכנן החניון, על מנת לחקור את מותם של דין שושני וסתיו הררי בני ה-25, שטבעו למוות בשכונת התקווה

זמן צפייה: 05:43

אסון המעלית בתל אביב: המשטרה הודיעה הערב (ראשון) כי בימים הקרובים היא תזמן למתן עדות נציגים מעיריית תל אביב, את קבלן הבניין, אדריכל הבניין, מתכנן החניון וחברת שינדלר מעליות. זאת, במסגרת חקירת מותם של דין שושני וסתיו הררי בני ה-25, שטבעו אתמול למוות כאשר נלכדו במעלית הבניין.

מחקירת האירוע עולה כי דין וסתיו, שגרו בקומה השלישית, ירדו במעלית לחניון בקומה 1- כדי לצאת עם רכבם. אלא שהחניון הוצף לחלוטין במים, עד התקרה. המים החלו להיכנס דרך החריצים של דלת המעלית לפיר המעלית, ומילאו את החלל במים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"המעלית נתקעה, יש בה אנשים": השיחה שבסופה סווג האסון – כטעות

"נפרדתם מהחיים מחובקים": הזוג שנהרג במעלית בת"א מובא למנוחות

חולדאי: אם תוכח אשמתי באסון המעלית – אשקול להתפטר

ההצפה בבניין שבשכונת התקווה בת''א, לפני האסון במעלית
ההצפה בבניין שבשכונת התקווה בת''א, לפני האסון במעלית

בהמשך לכך, מוקדם יותר היום פרסמו שירותי הכבאות את תחקיר האירוע, שממנו עולה כי התרעה ראשונה על המקרה התקבלה במוקד מד"א כבר ב-12:42 – אך זו סווגה כ"אירוע שנפתח בשוגג". דיירי הבניין החלו להתקשר למוקדי החירום בסמוך לשעה 12:30, ולאחר שלא נענו במשך דקות ארוכות – ב-13:08 יצאו כמה מהם לרחוב והזעיקו צוות כיבוי שטיפלו באירוע באזור. ב-13:15 התקבלה במוקד בקשה לתגבור כוחות, ודווח כי אדם לכוד במעלית.

ב-13:33, יותר משעה לאחר שהחלו הדיירים להתקשר למוקדי החירום, הגיעו צוותים נוספים למקום, ב-13:51 הגיעו צוללנים והחלו בפעולות החילוץ. ב-14:40 חולץ דין שושני מהמעלית, וכעבור כמה דקות חולצה גם סתיו הררי, שניהם במצב אנוש. בהמשך נקבע מותם.

מתחקיר ראשוני שפרסמו שירותי הכבאות, בשעות הצהריים אתמול התקבלו למעלה מ-2,700 פניות במוקד האחראי על מחוז המרכז, כאשר את המוקד איישו שלושה מוקדנים. בהמשך הורה קצין האג"ם במוקד על תגבור כוח האדם.

סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב
סתיו הררי ודין שושני ההרוגים באסון המעלית בתל אביב | צילום: באדיבות המשפחה

מוקדם יותר, מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין ירקונים כדי ללוות את דין וסתיו הררי בדרכם האחרונה. "לפני כמה חודשים עברתם לבית החדש בתקווה, בניתם בית מתוק ועכשיו אתם נקברים יחד", ספדה לבני הזוג אחות של דין. "בטוחה שנפרדתם מהחיים בחיבוק משותף". "סתיו שלי מתוקה, נכנסת לחיינו יפה ושקטה, כמה אהבה היתה ביניכם", הוסיפה האחות.

אביה של סתיו ספד לה: "היית ילדה של אמא ואבא, כולך לב טהור. את בכורה של המשפחה, היית הכוח והדוגמה. איך אפשר להגיד שלום לילדה היפה הזאת עם העיניים הירקות? את החיים שלנו, את ילדה נדירה, את החמצן שלנו, תשמרי עלינו מלמעלה".