השחתת רכבים ליד צפת ובגדה: "אל תגעו לנו בבנות" ו"תג מחיר"

ארבעה כלי רכב השייכים לערבים שמתגוררים בכפר עכברה ליד צפת הוצתו במהלך הלילה. על קיר סמוך רוססה הכתובת "אל תגעו לנו בבנות", אך במשטרה אמרו כי מדובר באירוע על רקע פלילי, ולא לאומני, ועצרו שני חשודים. במקביל, 10 מכוניות הושחתו בכפר ליד רמאללה

הצתת כלי רכב בכפר עכברה ליד צפת
הצתת כלי רכב בכפר עכברה ליד צפת | צילום: רעות מישור

שני אירועים של השחתת רכבים השייכים לערבים: בכפר עכברה, הסמוך לצפת, הוצתו הלילה (שלישי) ארבעה כלי רכב השייכים לערבים, ועל קיר סמוך רוססו הכתובות "אל תגעו לנו בבנות" ו"תג מחיר".

תושבי המקום מעריכים כי מדובר במסר של יהודים, שאינם מעוניינים כי צעירים ערבים ייצאו עם צעירות יהודיות, אך במשטרה סבורים אחרת. שני תושבי צפת נעצרו בחשד להצתת הרכבים, ומן המשטרה נמסר כי מדובר ככל הנראה באירוע פלילי על רקע קטטה שפרצה באזור לפני מספר ימים.

כתובות
כתובות "אל תיגעו לנו בבנות" ו"תג מחיר" בכפר עכברה ליד צפת | צילום: רעות מישור
צילום: איאד חדד, בצלם

לפני הודעת המשטרה, שרת המשפטים ציפי לבני גינתה בחריפות את האירוע. "מדובר בתופעה אלימה ומכוערת של גזענות לשמה", אמרה לבני. "בתופעות כאלה, בהן יש מי שמונעים משנאה ושלוקחים את החוק לידיים, צריך להילחם ביד קשה ובכל מקום בו היא מתרחשת - בצפת או ביהודה ושומרון".

בתוך כך, במהלך הלילה הושחתו 10 רכבים של פלסטינים בכפר דיר ג'ריר, שנמצא ממזרח לרמאללה. באזור התרחשו לאחרונה לא מעט עימותים בין מתנחלים לפלסטינים, על רקע הכוונה להקים מאחז חדש באזור הכפר סילוואד.

תושבי דיר ג'ריר הבחינו בכמה רכבים שעולים באש בסביבות השעה 2:30, כשהתוצאה בסופו של דבר הייתה ארבע מכוניות שרופות ושש מכוניות נוספות שהושחתו וחלונותיהן נופצו. בניגוד למקרים דומים בעבר, ליד המכוניות לא נמצאו כתובות גרפיטי.